Opgelost delete zero files

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

Senso

Inventaris
Lid geworden
13 jun 2016
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H&S en Office 2021 Prof Plus
@Echo OFF
echo:
cd\
I:
cd TEST1
FOR %%F IN (*.*) DO (
IF %%~zF LSS 1 DEL %%F
)
pause

Dit gaat niet goed als er een spatie in de naam staat. Hoe moet dit? Kan ik geen volledig pad invullen?

Zet de padnaam tussen dubbele quotes in het FOR statement.

@Echo OFF
echo:
cd\
I:
rem cd TEST1
FOR %%F IN "I:\TEST1\(*.*)" DO (
IF %%~zF LSS 1 DEL %%F
)

Ik heb zeshonderd mogelijkheden geprobeerd en werkt niet.

Laat die ronde haken eens weg.

Je kunt doen wat je wilt maar niets helpt. Waardeloos om dit zo op internet te plaatsen als het niet werkt. Schande om niet eerst te testen!

Niet om 't een of ander, maar dingen werken bij jou wel vaker niet terwijl anderen er geen problemen mee hebben.
Krijg je een foutmelding?

Inderdaad, werkt bij mij prima, ook voor bestanden met een spatie in de naam.
Maak er eens CD I:\TEST1 van.

CD = Change Directory
x: = Change Drive
Waarbij x de gewenste driveletter is.

Ik krijg geen foutcode.

Niet om 't een of ander, maar dingen werken bij jou wel vaker niet terwijl anderen er geen problemen mee hebben.
Ja, dat kan zo zijn. Ik haal de info van internet en ga er dan van uit dat het met een evt. noodzakelijke lichte aanpassing werkt. De vraag is, maak je een juiste aanpassing? Er hoeft maar één teken niet goed te staan of te ontbreken en het werkt niet. Dus hoeveel mogelijkheden heb je niet dat je het niet goed doet, meer dan een miljard?
Waarom plaats je niet de exacte code die wel werkt als je beweert dat die bij jullie wel werkt. Dat is wel heel vreemd dat je dat niet doet. En maar zeuren dat ik niet volledige codes of documenten plaats.

Maar goed, het is leuk geweest. Onvolledige en onduidelijke antwoorden schiet ik niets mee op en kosten mij uren en nog eens uren. Als ik antwoorden op vragen en problemen geef doe ik dat altijd zo zorgvuldig mogelijk en test alles.

Van leden die tot de inventaris behoren ga je uit van enige zelfredzaamheid. Als ik hier iets vraag (zelden), dan verwacht ik ook meestal maar een duwtje in de goeie richting, niet een compleet werkende code 😇

Ok.
De complete werkende code:
Code:
@Echo OFF
echo:
cd\
I:
cd "TEST1"
FOR %%F IN (*.*) DO (
IF %%~zF LSS 1 DEL "%%F"
)
pause
Let op de dubbele quotes.

Tip:
Zet in je code van #1 de Echo aan, dan zal je wel degelijk in foutmelding zien in de FOR loop bij bestandsnamen met een spatie erin.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan