Delivery Status Notification(s)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Charis

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2006
Hoop dat ik in het juiste subforum zit...

Gisteren wilde ik mail versturen, kreeg na een paar een Delivery Status Notification Delay en later ook Undeliverable.
Vandaag weer geprobeerd, ook naar een alias van geadresseerde, de Delay mail is weer binnen, dus dan komt de andere ook nog wel...:confused: Ook de alias werkt(e) dus niet.

Ligt dit nu aan mijn of aan zijn mailserver? (Denk zelf het laatste, want een andere mail aan een ander kwam wel goed aan) Mailadressen zijn overigens niet gewijzigd volgens ontvanger.

Charis

Welk emai programma of welke mailserver gebruik je?

Gebruik Outlook 2000.

Het gekke is dat ik vorige week naar dezelfde geadresseerde wel kon mailen en ook antwoord terug ontving....

Zou je de berichten hier ook willen posten.

Daar staat namelijk ook de informatie welke mailserver de problemen geeft.

@ TheM, (Of, Paul RT, weet jij dit misschien ook? ;-)

Bedoel je dit? :confused:

Your message

did not reach the following recipient(s):

....@...... on Sun, 26 Oct 2008 19:45:13

Could not deliver the message in the time limit specified. Please

retry or contact your administrator.

<cpsmtpo-eml02.kpnxchange.com #4.4.7

Laatst bewerkt:
Bedoel je waar ik mijn mailaccount heb? Of de geadresseerde? Ik heb Het Net.

@ Paul RT,

Was er al "bang"voor, vandaar mijn vraagje toen ik de topic startte!

Hoop dat ik in het juiste subforum zit...

Gisteren wilde ik mail versturen, kreeg na een paar een Delivery Status Notification Delay en later ook Undeliverable.
Vandaag weer geprobeerd, ook naar een alias van geadresseerde, de Delay mail is weer binnen, dus dan komt de andere ook nog wel...:confused: Ook de alias werkt(e) dus niet.

Ligt dit nu aan mijn of aan zijn mailserver? (Denk zelf het laatste, want een andere mail aan een ander kwam wel goed aan) Mailadressen zijn overigens niet gewijzigd volgens ontvanger.

Charis
Laat degene naar wie het mailtje gestuurd is, eens een mailtje naar jou toe sturen en beantwoordt dat.
Gaat het dan wél goed, open dan nogmaals het naar jou gestuurde mailtje, klik op de naam van de afzender met de rechtermuisknop en voeg deze toe aan je contactpersonenlijst.

@ Teun,

Met dat ik je berichtje lees, komt de "Failuremail" weer binnen....:confused:

De geadresseerde heeft me beloofd te mailen, dus wacht ik wat hij me te vertellen heeft over zijn mailbox, staan de mails nu wel of niet in zijn mailbox?
Spannend!

Charis

P.S. Ik houd de tips van jou in mijn achterhoofd, maar hebben ze zin als je 100% zeker weet dat je het adres juist hebt?

Staar je ook niet helemaal blind op het beantwoorden van een mail van iemand.
Want je kunt in Outlook bv ook een verkeerd mailadres instellen. Op die manier kun je wel mailen en mail ontvangen, maar de mail die je zelf verstuurd wordt met een verkeerde afzender gelabeld.

Verder in de het bericht staat cpsmtpo-eml02.kpnxchange.com #4.4.7 dat kpnxchange.com geeft aan dat de mail door KPN wordt afgehandeld. En dat klopt op zich voor HetNet. Maar er zijn meer providers die gebruik maken van die mailservers.

Zou je ook kunnen aangeven wat het domein is van zijn mailadres?

Wat bedoel je met domeinnaam? Waar hij zijn mailadres heeft?
Weet niet of hij dat prettig vindt als ik dat "op straat" gooi...

Mag ik het anders ff in een privéberichtje sturen?

Laatst bewerkt:
Ok dan doen we het anders :).

Wat ik namelijk wil achterhalen is wat de mailserver is van degene die jij probeert te bereiken.
Om dit te achterhalen doe je het volgende:
- Druk op de WINDOWSTOETS + R (of in WinXP Start->Uitvoeren)
- Typ in cmd en druk op enter >> je krijgt nu een dosbox
- Typ in nslookup en druk op enter >> even wachten en je krijgt wat tekst over DNS te zien
- Typ in set q=mx en druk op enter
- Typ in de domeinnaam (dus hetgeen na de @) en druk op enter

Na een paar regels komt er iets te staan als:
<domeinnaam> MX preference = .., mail exchanger = <server die het regelt>

Degene die het laagste preference heeft is de standaard mailserver.
Het enige dat ik wil weten is of daar ook iets van kpnexchange.com tussen staat.

@ TheM,

Puter kan cmd niet vinden....:confused:

Maar heb nu wel een mailtje van hem kunnen ontvangen en via rechtermuisklik en dan opties wel dit kunnen vinden:

viefep18-int.chello.at

Kun je hier iets mee?

Laatst bewerkt:
Op zich een vage server voor de mail maar het schijnt een mail server van Chello.com te zijn.

Het lijkt er niet op dat die server in een blacklist staat.
Alleen een vage incident melding, maar weet niet of dat boeiend is.

Misschien zou je HetNet eens kunnen bellen of mailen om te vragen wat er aan de hand is. Want het lijkt erop dat hun mailserver de mail niet goed kan doorsturen.

Het Net gebeld, was niks mis met mijn mailadressen...

Durf nog niet goed een mail te sturen....:confused:

Ik zou zeggen stuur nog eens een mail.

En mocht je berichten terug krijgen stuur je die gewoon naar de support afdeling.
Als bijgaand berichtje zeg je gewoon dat je niet begrijpt waarom je hem geen mail kunt sturen, en je weet zeker dat het mail adres klopt. En dat je het al meerdere keren hebt geprobeerd.

Mogelijk dat ze aan de hand van dat bericht iets meer kunnen geven.

Verder vroeg ik mij af of de desbetreffende die jij probeert te mailen ook meer klachten heeft van anderen.

Heb zojuist een mail gestuurd, toch nieuwsgierig....

Nee, bekende heeft van anderen wel mail kunnen ontvangen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan