Delivery Status Notification

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pepermuntje

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2001
Berichten
532
Ik probeer een email te sturen naar iemand met een @kabelfoon emailadres. Telkens wanneer ik het probeer, krijg ik de volgende foutmelding. Zijn naam heb ik met **** onherkenbaar gemaakt.

Reporting-MTA: dns;hotmail.com
Received-From-MTA: dns;mail.hotmail.com
Arrival-Date: Mon, 8 Mar 2004 01:38:55 -0800

Final-Recipient: rfc822;**.****@kabelfoon.nl
Action: failed
Status: 5.0.0
Diagnostic-Code: smtp;550 <**.****@kabelfoon.nl>: User unknown in virtual alias table

Het gaat mij om de term
"User unknown in virtual alias table"
Wat is dit? Hij herkent de gebruiker niet, terwijl ik gewoon een reply stuur op zijn eigen mail.
 
Hoi, ik heb hier hetzelfde met een van mijn kennisen die op de kabel zit.
Als ik een mail naar hem stuur en ik tik het adres zelf in gaat alles goed, stuur ik een reply dan krijg ik hem ook terug.

groetjes
 
Mogelijk dat het een alias is dat door hem gebruikt wordt.
 
Het kan zijn dat hij een mail stuurt van uit een alias die niet bestaat.

Je kan alisassen aanmaken blijkbaar die verwijzen naar een ander email adres van kabelfoon
 
Inderdaad een mogelijkheid dat ze een alias aangemaakt hebben zonder dat ze het weten, 'k zal er eens langsgaan want uit zichzelf doen ze dat niet tezij de dochter heeft zitten knoeien.
bedankt voor de tip.

groetjes
 
Helaas heb ik geen nummer van die man, anders had ik allang gebeld.

Zelf het emailadres intypen heeft geen zin. Krijg dezelfde melding terug.
 
Laatst bewerkt:
Ik zal het eens scannen allemaal. Zou best kunnen hoor. Op Google had ik inderdaad ook al zoiets gevonden.

Wanneer ik hem via mij @home account verstuur, krijg ik deze melding:

**.****@kabelfoon.nl
SMTP error from remote mailer after RCPT TO:<**.****@kabelfoon.nl>:
host mx1.kabelfoon.nl [62.**.45.**]: 550 <**.****@kabelfoon.nl>:
User unknown in virtual alias table
 
Laatst bewerkt:
Heb op virussen gescand. Stond wel een virusje op, maar nog steeds zelfde email melding.
 
Het probleem lijkt voorlopig opgelost. Ik heb de mail verstuurd vanaf de pc van iemand anders. Om de een of andere vage reden lukt het dan wel. Nu, na 5 minuten, nog steeds geen foutmelding ontvangen.
 
Probleem is niet opgelost toch? Je hebt een alternatief gevonden. Je mailt nu naar die persoon vanaf een andere pc.

Jouw probleem met die persoon vanaf je eigen pc blijft toch nog? Of vandaar dat je zegt "voorlopig":)

En welk "virusje" had je eigenlijk? Heb je hem goed verwijderd gekregen? En heb je al opnieuw opgestart en het nog eens geprobeerd?
 
Laatst bewerkt:
Ik log nu net weer in op mijn emailaccount en zie tot mijn grote schrik dat er wel degelijk een nieuwe foutmelding is teruggekomen. De mail is dus nog steeds niet aangekomen, ook niet nu ik hem vanaf een andere pc verstuur. Met het virus heeft het dus niets te maken.

Wat dat virus betreft: het was een of andere Spybot. Zal morgen thuis eens kijken wat het precies was. Ik meen W32.Spybot.Worm.
Meestal houdt Norton alles tegen. Zo af en toe glipt er iets tussendoor .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan