Dell 17R 5721 geen beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

guusje4525

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2013
Berichten
43
Hallo,

Elke keer als ik de driver installeer van amd(gedownload via de dell site), krijg ik een zwart scherm.
Als ik mijn muis dan beweeg, zie ik deze soms verschijnen(alleen de muis).
Als ik dan mijn laptop opnieuw opstart, krijg ik na het laad logo van dell weer een zwart scherm.
Ik heb ook de nieuwste bios gedownload en geïnstalleerd.
Doe ik iets verkeerd(ik neem aan van niet)?
Ik gebruik windows 8.1

Mvg, Guus
 
Pak eens een schijnwerper ( lamp ) en richt op het scherm.
Als je in de verte een flauw beeld ziet, ben ik bang dat je inverter kapot is.
Niet een echt duur onderdeel ( eBay ) maar voor de leek een beetje lastig te vervangen.
Hoe oud is je laptop ?
Daar je windows 8 draait vrij jong neem ik aan.
Je hebt 2 jaar garantie via je leverancier !!
 
Je hebt de BIOS een update gegeven, mag ik vragen waarom? Als blijkt dat dat verkeerd is gegaan, dan heb je waarschijnlijk geen garantie.
Bios geef je alleen een update indien dat ergens voor nodig is, als je laptop net nieuw is (je hebt Win 8) dan vraag ik mij af waarom je dat gedaan hebt.

De driver kan ook een corrupt geval zijn. Waarom moest je die opnieuw erop zetten? Is dat omdat je de bios had gedaan?
 
Ik heb er weer een backup overheengezet en alles doet het weer, maar het probleem is er nog steeds dat ik na het installeren geen beeld heb.
Laptop is ook nog maar 8 weken oud ofzo.
Het zou dus aan de drivers moeten liggen.
Maar dat lijkt mij vreemd omdat dell het wel op zijn site heeft staan voor mijn modelnummer.
Ook heb ik geprobeerd de drivers te downloaden/installeren via de amd site en ook de autodetect, maar ook beide met het resultaat dat mijn scherm zwart blijft.
Zou dit kunnen liggen aan dat de grafische kaart kapot is?
 
Laatst bewerkt:
Lijkt me typisch een service geval... wie zegt dat ie straks niet so wie so de geest geeft.... ook met huidige driver.
Als je dan buiten de garantie zit....
 
Ik heb nog geen antwoord op mijn vraag waarom je de bios hebt geupdate. Waarom en was het nodig of.....een laptop van 8 weken oud is gewoon in orde, daar hoef je echt de bios niet voor te updaten.

En nu dat je beeld zwart blijft......ja, ik vind het niet zo gek.

Ook dat je opeens andere drivers moest installeren.....waarom was dat dan?

Ik zou dan maar Dell bellen en bidden dat het onder de garantie valt.
 
Ik was alle drivers aan het controleren, via de dell site, en er was een nieuwe bios uit.
Deze had ik geinstalleerd, en alles werkt prima(gebruik de bios zelf nu ook, na de backup).
Maar met de oude bios werkte het ook niet aangezien ik het al een keer eerder had geprobeerd(zelfde resultaat, zwart scherm)
 
Net nieuw en nog in garantie is het wel een risico...
Beter terug gaan met zo'n klacht, laat zij het maar oplossen..
Er had hier ook een hele andere vraag kunnen staan zoals... " help... na het flashen van mijn bios heb ik een zwart beeld... "...
 
Oke, maar dat is dus juist het punt, mijn bios doet het prima, voor en na het updaten.
Het gaat alleen om de drivers van amd/dell, de videokaart drivers.
Mijn scherm gaat pas zwart nadat ik de videokaart drivers installeer, niet de bios.
 
Het (bios)kwartje valt niet.... ;)

Blijf je nu doormodderen of terug naar de winkel? Duidelijker kan ik echt niet zijn....
 
Ik snap gewoon iets niet, maar dat zal aan mij liggen.
Toch vraag ik het nogmaals:

waarom ga je in hemelsnaam een 8 weken oude laptop updaten met een vernieuwde bios en drivers?
Omdat Dell aangeeft dat er nieuwe op de site staan? Het is niet nodig als alles normaal werkt! Het is helemaal niet nodig om dingen te updaten wanneer een site zegt dat er nieuwe drivers zijn....zeker niet met een 8 weken oude laptop!

Ik heb net een nieuwe Acer Travelmate aangekocht.......(met Windows 7 en dat voor een Linux mens!! hahaha....) en denk je nu werkelijk dat ik gelijk op de site ga kijken of er nieuwe drivers staan terwijl mijn Acer perfect werkt?
Nee natuurlijk niet, ben niet gek.

Omdat je blijft aanmodderen, de vraag of je wel eerste de oude drivers hebt verwijderd........doe het anders in de administratormodus.

En anders zoals de meeste hier zeggen (waaronder ik)....terug naar Dell en hopen dat het onder de garantie valt.
Want ik geef je op een briefje dat als de bios een update heeft gehad en dit is niet helemaal goed gegaan, je dan ook problemen krijgt met je drivers. Je hebt nu geen beeld, dus je kan er niets meer mee. Je kan dus ook niet zeggen dat alles weer normaal werkt. Toch? Of ben ik nu gek?

ppfff....ben toch blij dat ik die problemen allemaal niet heb op mijn Linux bakkies. ;) ;) ;)
 
Laatst bewerkt:
Dan laat ik het hierbij.
Ik heb de Dell support geïnformeerd.
Maar het ligt echt aan de drivers van AMD, aangezien ik toen de laptop net had, een driver update van mijn videokaart(logisch in verband met meer performance), en toen ook een zwart scherm kreeg, na windows opnieuw instaleren deed alles het weer prima.

Veel later, had ik een bios update gedaan(alles ging goed geen errors, en werkt prima), daarna amd drivers geinstaleerd en toen zwart scherm.
Via de startup optie's van windows 8 kon ik weer een backup terug zetten van windows(dus nog steeds met de nieuwe bios) en alles werkt nu weer prima, aleen zonder videokaart driver, dus ik gebruik nu de hd 400 en niet de 8730 radeon kaart.
Alles is up to date(dus ook de bios, maar niet de videokaart driver).

Ik sluit hierbij deze post.
Bedankt voor jullie hulp.

Gr,
Guus
 
En toch nog steeds geen antwoord op mijn vraag.......................
 
Je had dus gewoon de verkeerde drivers....Intel of AMD ...het is toch een heel groot verschil hoor!!

Maar dan was het nog zoals ik al zei..............eerst de OUDE drivers verwijderen, daarna pas de nieuwe installeren.

Maar goed, nog steeds geen antwoord op mijn vraag, schijnt een hele moeilijke vraag te zijn.
 
waarom ga je in hemelsnaam een 8 weken oude laptop updaten met een vernieuwde bios en drivers?
Ik heb de bios ge-update omdat het een nieuwere versie beschikbaar(ik liep een paar versie's achter).
Het kon ook prima met de oude bios, maar deze had meer functionaliteit?
 
Hmmmm... had je de service tag dan niet ingevuld.... want dan krijg je toch alleen de geschikte drivers te zien?
Maar iig fijn ... het werkt..
De volgende keer svp geen bios update eerst, das risky... bijna altijd zit het in de drivers, tenzij bij de read me v/h nieuwe bios er iets over jouw probleem staat, maar dat was toch niet zo...?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan