Dell 8200 Desktop met ATI Radion X1600 Pro

• Onderwerp starter Onderwerp starter HvR
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

HvR

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 jan 2007
Hallo

Ik heb onlangs een ATI Radion X1600 Pro AGP (512 mb) kaart aangeschaft.;)
Als ik deze kaart in mijn computer zet komt er geen signaal naar mijn beeldschermen:mad:.
Met mijn huidige ATI Radion 9200(256 mb) werkt alles goed.

Als ik in mij BIOS kijk zie ik de waarden 32/64/128/256 mb. Het lijkt erop dat mijn moederbord niet geschikt is voor een 512 mb kaart, heb ik dit juist of maak ik een andere denk fout.

wie kan mij verder helpen?

mvg Hans

Hoi !

Nee, heeft er niets mee te maken.

Als je geen signaal krijgt: controleer of de kaart correct geplaatst is en de juiste drivers geinstalleerd.

Dan zou de kaart moeten werken.

Zo niet: ga met de systeemkast naar de toko waar je de kaart gekocht hebt en laat 'm daar installeren.

Greetz,

Harry.

Harry

Bedankt voor je reactie. Ik ben blij dat het dus niet aan mijn moederbord kan liggen:).

Als ik de kaart nu weer ga plaatsen in mijn computer MOET ik dan eerst de drivers en programma's van mijn oude kaart verwijderen? Bij de eerste keren dat ik de kaart geplaatst heb, heb ik het programma's ATI Catalyst Control Center en de ATI Display Driver van mijn vorige kaart niet verwijderd, kan dit de reden zijn dat de kaart niet hardware matig herkend wordt?

Hans

Heeft die kaart toevallig niet een eigen stroomkabeltje nodig?

Hoi,

Het is altijd verstandig om m.b.t. vorige geluidskaarten en videokaarten alles (ook fysiek) te verwijderen en tussendoor even de pc opnieuw op te starten alvorens wordt begonnen met het plaatsen en installeren van nieuwe kaarten....zo sluit je eventuele conflicten uit.

succes ,ED

Harry

Bedankt voor je reactie. Ik ben blij dat het dus niet aan mijn moederbord kan liggen:).

Als ik de kaart nu weer ga plaatsen in mijn computer MOET ik dan eerst de drivers en programma's van mijn oude kaart verwijderen? Bij de eerste keren dat ik de kaart geplaatst heb, heb ik het programma's ATI Catalyst Control Center en de ATI Display Driver van mijn vorige kaart niet verwijderd, kan dit de reden zijn dat de kaart niet hardware matig herkend wordt?

Hans

Dat kan de oorzaak zijn dat ie in windows niet werkt.
Maar buiten windows moet je wel het bios-scherm/logo gewoon zien. Want dat heeft niets met windows-drivers te maken.
Als je dus voordat windows opgestart wordt al niets ziet, dan ligt het echt aan de hardware.

Hallo

Bedankt voor alle tips. De kaart werk nog steeds niet en teruggaan naar de toko waar ik hem heb gekocht dit gaat niet nl. Marktplaats.
Trouwens ik heb ook recht op een miskoop:)
Binnenkort probeert een kennis de kaart uit in een andere computer en dan weet ik of het een miskoop is of anders. Nader nieuws volgt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan