Dell 962 "niet actief"

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ava85
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Ava85

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 jan 2009
Hallo allemaal,

Mocht het antwoord op mijn vraag reeds eerder gegeven zijn, dan hierbij mijn excuses voor het stellen van een dubbele vraag. Ik heb de nodige pagina's doorzocht, maar kon het antwoord op mijn vraag niet vinden.

Ik heb een Dell 962 (Photo All-in-one) printer, welke ik al geruime tijd gebruik op een desktop PC met Windows XP en een laptop met Windows XP. Inmiddels heb ik een nieuwe laptop aangeschaft en ook daarop wil ik de printer gaan gebruiken. Ik heb de drivers, versie G7 A00, voor Windows Vista hier gedownload:

http://support.euro.dell.com/suppor...D=PRN_ALL_A962&hidos=WW1&hidlang=du&TabIndex= (En nee, ik heb niet per ongeluk de drivers voor Windows XP gedownload)

Ik ben eerst begonnen met het installeren van de software en pas toen het programma hier om vroeg heb ik de USB kabel aangesloten. Nadat de installatie voltooid was heb ik de computer opnieuw opgestart. De printer was inmiddels toegevoegd aan "mijn printers" en als standaard printer ingesteld.

Wanneer ik nu echter wil printen wordt de status van de printer steeds als "niet actief" weergeven, ondanks dat deze aangesloten en ingeschakeld is. Mijn printopdrachten worden dan ook niet verwerkt. Ik heb al 2x de software opnieuw geïnstalleerd, maar zonder effect. Er zijn geen firewalls actief.

Heeft iemand enig idee hoe dit kan komen?

Laatst bewerkt:
Dat komt bij HP printers ook wel eens voor, je moet dan bij printer software (dus niet de windows mogelijkheid) de 'status' van de printer hem opnieuw activeren. (dat gebeurd als je een afdruktaak annuleert via Windows (instellingen->printer enz) in plaats via het HP status scherm.

Nou heb jij weliswaar een Dell printer, maar wellicht dat er bij ook zoiets aan de hand is.

Dat was helaas niet de oplossing, maar via systeemherstel en een nieuwe installatie is het probleem uiteindelijk opgelost, al geeft het afdrukscherm nog altijd de status "niet actief" in plaats van "gereed".

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan