Dell computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Driver

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2002
Berichten
136
:evil: Wie kan mij helpen
Het betreft een Dell computer Demension 9100
Als ik de computer opstart krijg ik het scherm van Dell met een balk van bios,
hierna blijft de computer hangen en gaat niet meer door.
Kan dus ook niet meer in de bios komen
Waar zou dit aan kunnen liggen

groet

sport
 
Hoi !

Voordat een PC opstart wordt er een POST gedaan: geheugen, aanwezige HDD etc. wordt gechecked.

Door dat k....Dell-scherm kun je dus niet zien waar ie precies blijft hangen. (Ik schakel die reclame altijd direct uit in het BIOS, omdat ik graag zie wat er gebeurd).

In eerste instantie denk ik aan je geheugen.

Als je meer dan 1 module hebt zou ik proberen op te starten met 1 module.
Doet ie het nog niet, dan met de andere.

Lukt dat ook niet: geheugen testen op een andere PC, of laten testen bij de plaatselijke PC-boer.

Heb je nog garantie, uiteraard eerst Dell bellen !


Succes,

Harry.
 
Kijk ook even of je toetsenbord en muis goed aangesloten is want dit is een bekend probleem bij Dell als hij een toetsenbord en of muis niet ziet hij in het begin van de bios opstartbalk gaat hangen. Houd er dus rekening mee als je dus een draadloos toetsenbord of muis hebt je er even een vast toetsenbord en of muis aan de pc moet hangen !!!!

Draadloze toetsenborden en of muizen willen nogal eens een keer hun verbinding kwijt zijn en dan krijgt de pc geen kontakt met de aparaten dat resulteerd dat je pc nietmeer opstart.

Succes.
 
probeer ook eens met alleen muis en toetsenbord en de vga of dvi aansluiting van monitor op te starten. dus alle andere kabeltjes even los. stel dat het dan wel werkt, bel dan even met dell of een bios update raadzaam is. je kan ook zonder te bellen een biosupdate doen, maar als een bios update misgaat en je hebt het niet op advies van dell gedaan, kan je te horen krijgen dat het buiten de garantie valt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan