Dell D630 doet (bijna) niks meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Koenie31

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2012
Hallo allemaal

Vandaag stond er iemand aan de deur met een Dell Latitude D630. De laptop doet helemaal niks meer :(.
Enkel als je op de startknop drukt knippert het lichtje van aan/uit en voor de rest doet hij niks meer.
Als ik echter op de startknop blijf drukken komt er iets meer leven in, hij start dan en de Caps, Num en Scroll lock gaan
branden voor (maximum) één seconde en dan gaat hij weer uit... Soms als ik lang genoeg blijf drukken gaat de "lock leds" knipperen
en als ik het daar moet uit afleiden zo het een "Motherboard Fault" moeten zijn maar het rare is dat de laptop dat niet altijd doet.
Ik vraag mij dus af wat het probleem kan zijn ? Is het echt wel het moederbord of is het toch nog iets anders ? Het RAM geheugen kunnen we uitsluiten want
er zit momenteel al andere RAM in (die perfect werkt).

De laatste werkende configuratie was deze:
- DVD-RW station
- RAM
- Scherm
- Toetsenbord (met startknoppen)
- 90W AC adapter

Hopelijk weten jullie raad want ik weet echt niks meer ...

Groetjes
Koen

Wat HansDez bedoelt is dat wanneer accu's ouder worden deze gaan vervelen waaronder extra hitte creëren en in sommige gevallen zelfs voor stroomonderbrekingen zorgen waardoor een laptop dood lijkt. Verwijder deze en probeer nog een keer de laptop op te starten.

De accu die er bij zat is defect en daarom heb ik hem nooit met een accu laten opstarten.

Hallo

De door u vermelde "foutsymptomen" lijken heel sterk op deze van een van het motherboard losgekomen g.p.u./motherboard chipset.

Dit specifieke model is hiervoor ook berucht.

Controleer de heatpiperadiator , alsook c.p.u. fan op zuiverheid (stoftapijt).

Indien dit het geval mocht zijn , heb je zo goed als zeker de hoofdoorzaak gevonden.

Deze laptop op regelmatige basis zuiver/stofvrij maken had dit zo goed als zeker kunnen voorkomen.

Indien niet .... had je toch zeker enkele jaren uitstel van executie gekregen.

Hoe je dit snel/eenvoudig had kunnen doen...

http://www.helpmij.nl/forum/showthr...en-geen-beeld?highlight=laptop+stofvrij+maken

Peter

Er zat stof in de koeler maar niet om te zeggen dat het echt een stoftapijt; na het uitvoeren van een reflow (op een goede manier, dus geen amateuristische gedoe...) blijft de laptop nog steeds geen enkel teken van leven vertonen. Maar nu vraag ik mij nog steeds af wat dan wel het probleem is met de laptop want het zou wel leuk zijn moest hij (nog) kunnen werken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan