dell dimension 3000 video kaart vervangen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

the hammer

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2006
ik heb gehoord dat je bij de dell dimension 3000 geen andere videokaart in kan?
is dit zo?
:o
alvast bedankt ;)

Mmm...je hebt waarschijnlijk nu een onboard geintegreerd grafisch systeem?

Het is dan geloof ik wel mogelijk om een andere videokaart in te bouwen (als je slots op je moederbord hebt)

maar dan moet dat onboard systeem wel uitgeschakeld worden.

dan heb ik denk een domme vraag heb er nie zo veel verstand van :D maar hoe zet ik dit uit? en zou een mx4000 128mb 64bit beter werken want die heb ik namelijk nog liggen
er zit nu een Intel 865GV in en als deze niet goed werkt of mijn computer dan niet meer goed werk kan ik alles dan weer terug zetten en hoe en hoef ik als ik hem er in heb gezet aleen de cd rom instaleren of komt er nog meer bijkijken alvast bedankt:thumb:

Laatst bewerkt:
Voor het testen kun je via Systeem>Hardware>Apparaatbeheer het onboard grafische systeem wellicht uitzetten,
(kiezen voor "Uitschakelen" bij Stuurprogramma) tenzij je een Intel Processor met Grafische functie hebt.
Dan kan het misschien niet, dat weet ik niet zeker.
Dat kun je op de Intel-site uitzoeken.
Moet je wel het nummer van je moederbord weten. (Systeeminfo van Windows XP of Everest Home edition.)

ik heb een intel(R) celeron(R) cpu 2,40Ghz procesor
dus zou het kunnen want ik weet er niet echt veel van....
ik heb trouwens een peak mx 4000 128 mb 64 bit tv-out/dvi die ik er in wil zetten
en van die intel site weet ik niet waar k bij moet zoeken?

Laatst bewerkt:
Ga via Start>Alle programma's>Bureau-accessoires>Systemmwerkset naar Systeeminfo.

Als je daar op klikt krijg je het volgende beeld.

systeeminfo5kk.jpg

Systeemfabrikant en Systeemmodel zijn nu van belang.

(In het voorbeeld dus Intel D915PBL, dat is het nummer van het moederbord en de chipset.)

Hiermee kun je op de Intel-site alle bijzonderheden over je moederbord aan de weet komen, samen met je processor gegevens.

Maar even opnieuw begonnen: waarom wil je een videokaart plaatsen, bevallen de prestaties van je grafische systeem niet?

nee hij bevalt niet egt hapert soms bij dingen
systeem fabrikant = dell computer coporation
systeemmodel = dimension 3000

Laatst bewerkt:
Mmm...als de oorzaak van dat haperen niet in het onboardsysteem zit, zal het plaatsen van een aparte kaart misschien ook niet helpen.

Ik zou in jouw plaats eerst kijken wat er op de Intel-site over gezegd wordt.

Misschien ook de nieuwste driver downloaden?

Op welke momenten hapert het systeem precies?

Edit: sorry, je zult bij Dell navraag moeten doen zie ik nu.

Hebben zij niet geupdate drivers voor je moederbord?

Laatst bewerkt:
naja hij hapert egt op hele drukke stukken bijvoorbeel bij call of duty 1 geen probleem maar bij united offensive van die veldslagen wel.
nou ik heb naar updates gekeken maaar alles had ik al behalve nieuwere flash bios alles geinstaleerd en nog doet hij het:eek:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan