Dell Dimension 4550

Status
Niet open voor verdere reacties.

schiedam1972

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2006
Berichten
32
Hallo,

Ik ben in het bezit van een:

Dell Dimension 4550
Pentium 4, 2.4Ghz
383MB DDR SDRAM werkgeheugen
Nvidia GeForce4 MX 420 videokaart 64MB
250watt
AGP 4x

Nu ben ik van plan om een betere videokaart te gaan kopen en ook meer werkgeheugen, zodat eea wat soepeler draait. Waar moet ik op letten? Heeft iemand nog goede ideeen? Ik wil ongeveer zo rond de EUR 100 uitgeven voor een andere videokaart en meer werkgeheugen.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Mvg, Marco:D
 
En wat wil je met deze Pc gaan doen?gewoon internet gebruik of misschien iets met gamen?
 
Vooral eigenlijk internetten, maar ook ik speel ook spellen via internet. geen zware games hoor. Sinds kort een leuk pokerspel gedownload, maar dat trekt mijn pc net. daarom dacht ik dat het wellicht goed is om de videokaart aan te passen en ook het werkgeheugen. mijn mobo is trouwens een Intel 845PE. .
 
Dan zou ik er enig geheugen indrukken en een andere voeding want 250 watt is een beetje aan de kleine kant,videokaart laten zitten!
Dan kom je met 100 euri uit en je hebt weer een pc,tje waar je nog een paar jaar van jan genieten!
 
ik zou persoonlijk een leuk videokaartje in zetten XFX GeForce FX5200 128MB agp ook geschikt voor 4x 40 euro
verder zou ik 512 mb er bij kopen 50 euro

maar omdat je het niet echt trekt met 250w voeding zou ik een coolermaster 380w er bij nemen hij is dan wel 30 euro maar dan hep je wel een goeie voeding die ook echt 380 w geeft

totaal 120 euro
nou dan hep je wel een leuke pc die dan wel ff mee kan
ik zou zeggen moeite waard
 
Bedankt voor jullie advies. Ik heb inmiddels een nieuwe voeding gehaald. een coolermaster 380-extreme power 380w. Ook heb ik een andere videokaart gehaald. Een XFX Geforce 6200 256mb. Ik heb beide componenten geinstalleerd en het werkt goed.

Ik ga ook nog meer werkgeheugen halen (2x512mb) alleen weet ik niet tot hoeveel Mhz ik kan gaan met mijn pc. Weten jullie misschien hoe je dat moet bepalen?? Kan dat aan de hand van mijn geplaatste configuratie of hebben jullie daar andere info voor nodig?

Alvast bedankt.
 
download everest maar daar kan je bijna alles zien wat je moet weten
 
ik heb idd Everest geinstalleerd en eea bekeken. Ik heb 2 x 512MB DDR 400Mhz in mijn pc gestopt. Als ik de BIOS check staat de memory clock speed nog op 333Mhz. ik dacht eigenlijk dat dat zou wijzigen naar 400Mhz door mijn 2 geheugenstreepjes, maar ik zie dat de effectieve kloksnelheid van de geheugenbus-eigenschappen 333Mhz is. Hij kan dus niet sneller dan 333Mhz.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan