Dell inspiron 580 upgraden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marit95

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2013
Berichten
3
Hallo,

Ik heb iets minder dan drie jaar geleden een Dell inspiron 580 gekocht, draait op windows 7 (64bits).
Ik doe niet zo veel bijzonders met mijn computer, het enige wat ik wil is op internet kunnen, downloaden, een aantal dingen tegelijk kunnen etc. Hiernaast speel ik af en toe het spel Sims 3. Mijn computer heeft daar nu moeite mee. Hij loopt vast als ik het spel opstart en ik krijg vaak als ik sims of iets anders aan het doen ben een zwart beeld. Na een paar seconden krijg ik bericht dat de problemen met de graphics driver gedetecteerd en verholpen zijn. Dit gebeurt nu heel vaak. Soms loopt hij ook volledig vast. Ik wil graag mijn computer zodanig uitbreiden/verbeteren/upgraden dat ik alles zonder problemen (en het liefst met hoge beeldkwaliteit) kan doen.
Ik weet alleen niet veel hiervan, maar wil ook niet opgelicht worden. Kunnen jullie me helpen met welke onderdelen ik het beste kan upgraden en tot wat?

Ik heb mijn dxdiag bijgevoegd. Als jullie meer info nodig heb laat het me dan weten.
Ik hoop op jullie hulp :)
 

Bijlagen

  • DxDiag.txt
    32,6 KB · Weergaven: 35
Een eenvoudige videokaart toevoegen zou al verbetering moeten brengen. Je hebt zo te zien nu een onboard kaart. Verder valt er niet veel te upgraden, tenminste niet iets wat een zinnige performance winst brengt.
 
Bedankt voor je snelle reactie! Welke videokaart kan je me aanraden?
Een andere processor oid is dus niet nodig?
 
Hij begint nu steeds vervelender te doen: Ineens is het hele scherm gevult met gele rode zwarte en blauwe vlekken. Dit duurt een paar seconden en dan gaat het weer weg en doet hij het weer. Internetpagina's kan hij bijna niet openen..
 
Dat ligt niet aan je Hardware., maar aan je Windows. Je zou hem opnieuw moeten installeren. Als je het gelijk goed wilt doen haal je een SSD. Dan staat de internet pagina al klaar voordat jij met je ogen kan knipperen. Voor een spel als Sims 3 is een 7770 Kaart al Ruim voldoende.

Je zou dan 200 euro moeten neerleggen. Ook kan je je geheugen uitbreiden naar 8GB. Download even het programma: AIDA64 Extreme Edition.
Met het gedownloade progje kunnen we precies zien wat je nu aan hardware hebt en de uitbreiding mogelijkheden. Het programma is volledig gratis. Ook handig effe je kast erbij te vermelden. Tevens is je processor al ruim bovensmaat. Hier hoef je niet aan te komen.
PS: 8GB is eigenlijk wel beter om te hebben, als je alle sims 3 uitbreidings paketten ook hebt. Omdat er dan nog meer mogelijkheden zijn en nog meer gebeurtenissen tegelijkertijd gebeuren.
 
Laatst bewerkt:
klinkt als artifacts
hij heeft trouwens een Socket 1156 systeem i3 530 4GB ddr2 GT310 en draait windows 7 64 bit

ik denk dat je videokaart dood aan het gaan is en sinds je toch van plan bent om een nieuwe te kopen kun je gelijk zien of het daar ook aan ligt
verder is de kans redelijk groot dat je een nieuwe voeding moet aan schaffen omdat de huidige wellicht de nieuwe videokaart niet kan ondersteunen.

je zult er achter moeten komen hoeveel watts je voeding levert en welk merk dit is
dit kun je alleen doen door op de sticker van de voeding zelf te kijken
je zult dus de pc open moeten schroeven.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan