Dell laptop blijft kuren houden

• Onderwerp starter Onderwerp starter Till
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Till

Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2006
Vandaag is de hardeschijf van een laptop hier overleden. Laptop startte niet meer op en bleef elke keer rondgaan in de (opstart)herstelmodus. Opnieuw windows installeren lukt ook niet. HD verwijdert en aan ander systeem gehangen. Helft van de bestanden mist, wat voor mij duid op het overlijden van de schijf (samsung spinpoint 320gb)

Nu heb ik vandaag een HD van een andere laptop in deze dell laptop geschroefd (seagate 160gb) + windows opnieuw geinstalleerd. Ging prima, tot het opstarten. Blauw scherm met; check voor virussen of check de harddisk.
Of ik heb nu heel erg veel pech en twee overleden HD's, of zou er ook iets anders met de laptop aan de hand kunnen zijn.

Gaat om een Dell studio, iets meer dan een jaar oud.

Welk besturingssysteem probeerde je te installeren?
En hoe?
M.b.v. recoverydvd's of image of officiële installatiecd/dvd

Ik probeer windows 7 te installeren, via DVD inderdaad. op de eerste HD ging het installeren al niet meer. Op de HD die er nu in zit is de installatie gelukt + de HD wordt herkend in de BIOS. Echter krijg ik elke keer een blauw scherm.. :confused:

Wat is de exacte foutmelding van deze bsod.

Opstartvolgorde weer ingesteld met als opstartitem cdrom als 1.

"A PROBLEM HAS BEEN DETECTED AND WINDOWS HAS BEEN SUT DOWN TO PREVENT DAMAGE TO YOUR COMPUTER.
IF THIS IS THE FIRST TIME YOU'VE SEEN THIS ERROR SCREEN RESTART YOUR
COMPUTER. IF THIS SCREEN APPEARS AGAIN FOLLOW THESE STEPS:
CHECK FOR VIRUSES ON YOUR COMPUTER. REMOVE ANY NEWLY INSTALLED HARD DRIVES OR HARD DRIVE CONTROLLERS. CHECK YOUR HARD DRIVE TO MAKES SURE IT IS PROPERLY CONFIGURED AND TERMINATED. RUN CHKDISK /F TO CHECK FOR HARDDRIVE CORRUPTION, AND THEN RESTART YOUR COMPUTER.

Dit staat er. Chkdisk heb ik laten lopen en alles is dan prima lijkt het.
Oja , opstartvolgorde laat ik altijd standaard (HD, CD, USB, WAN, etc). Behalve toen ik windows installeerde, toen heb ik bij het opstarten de CD eenmalig vooraan gezet. Installatie is verder dus ook gewoon goed gegaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan