Dell laptop start niet meer op.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Evert01

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 nov 2012
Goedenmorgen,

Min vriendin's computer (dell studio van ong. Twee jaar oud) start niet meer op, Al's we de computer aanzetten horen we 1x een Lange harde piep, daarna 2 korte piepen en vervolgens een serie harde piepen in groepen van vier, wat ik helemaal niet hoor is het opstarten van de koeling (Naast de harde piepen blijft het oorverdovend stil :d)

Mijn vraag aan jullie is : kunnen jullie uit deze gegevens afleiden of het hier een moederbord danwel videokaart (of chipset of zo) probleem is en of er mischien een goedkope opposing is die ik zelf met behulp van YouTube kan vinden & toepassen voordat we het ding Gaan terugsturen naar het peperdure service center (diagnose a €190 excl. reparatie).

Bij voordat dank.

Edit: de piepen na de Lange & 2 keer korte piep komen in groepen van 6 en zijn behoorlijk hoog.

Laatst bewerkt:
Evert,

Je hebt een beetje weinig informatie in je vraag gezet. Wat voor type laptop heb je? Als je dit weet, zoek het type bios op wat wordt gebruikt in deze laptop. Bijv. Phoenix.

ALs je het type bios weet ga je zoeken naar je "bios peep codes". Daar zul je een lijst vinden met de verschillende codes. Aan de hand van deze lijst kun je zien in welk hardware onderdeel het probleem ligt.

Heel dom misschien om te zeggen maar ik doe het toch. Ik had vorige week ook een laptop met wat piep geluidjes.

Het bleek uiteindelijk de accu te zijn. Probeer deze is uit de laptop te halen en dan weer opnieuw en in te zetten. en dan weer aan en uit. Het kan vaak de meest simpele dingen zijn.

de accu kan van zn plaats zijn geschoven door dat hij is gevallen of iets dergelijks.

Met verontschuldigingen ik Ben op dit gebied een totale newbie/leek (en op technisch gebied volkomen ambisinister :-) )

Wat ik kan vinden is het volgende: studio 1555, model no: pp39l

Van het bios heb ik geen idee, helaas ook niet hoe ik dit zou moeten uitvinden, uit de link van de andere (waarvoor mijn dank) poster maak ik op dat het hier een videokaart probleem met oververhitting zou (kunnen) zijn, is dit een probleem dat ik zelf (redelijk risicoloos) zou kunnen aanpakken?

Mijn dank voor de snelle reacties.

Laatst bewerkt:
MrVarta: heb ik inmiddels geprobeerd, helaas niets, hartelijk dank voor de suggestie.

Ik Moet eerlijk zeggen dat ik geen idee heb, (ik heb nog nooit een laptop uitelkaar gehaald, wel desktops) maar ik zal (zodra ik toe stemming heb van mijn vriendin :d)eens ff aan de slag gaan met de stofzuiger.

Bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan