Dell laptop start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

elroy127

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2013
Hallo,

Als ik mijn laptop opstart krijg ik "windows foutherstel" met de meldig dat ik windows opnieuw moet instaleren en daarna een scherm van "Windows Opstartbeheer" met dezelfde melding met foutcode 0xc0000098.
Na aanleiding hiervan heb ik vista opnieuw geïnstaleerd en het leek erop dat alles het weer deed. Vervolgens heb ik de gebruikelijke updates geïnstaleerd en de computer vervolgens opnieuw opgestart, maar nu krijg ik weer het zelfde scherm.
Is dit nog makkelijk te repareren of is het makkelijker om een nieuwe laptop te kopen.
De laptop is inmiddels al 6 jaar oud en werkt steeds minder goed.

Mvg
Elroy

De meest voor de hand liggende oorzaak zou de harde schijf zijn. U kun een nieuwe hardeschijf kopen, alleen weet ik niet of u nog geld in deze laptop moet steken, dat is ook een beetje aan u zelf. Start de laptop helemaal niet meer op?

Na 6 jaar is een schijf wel op (afhankelijk v.h. gebruik en de kwaliteit v.d. schijf).
Ik heb bij m'n zus b.v. de schijf al na 3 jaar moeten vervangen.
Gemiddeld gaat een schijf +/- 5 jaar mee ( uitzonderingen daargelaten).
Als je al opnieuw geïnstalleerd hebt en het probleem blijft is het voor 99.9% de schijf.
Als je alle belangrijke data hebt geback-upt is het verder geen probleem een nieuwe laptop of een nieuwe schijf te kopen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan