dell laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

harry1947

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2004
Berichten
343
Ik heb een oude deel laptop gekregen maar nu zit daar een admin paswoord op hoe krijg ik die eraf. het is de dell cpi 266xt. als ik wil booten met de cd dat doet hij niet en in het bios kan ik niks veranderen. De cd-rom staat in het bios apart als modular bay maar ik kan niet booten hij blijft de hd alleen benaderen. Is er een mogelijkheid om toch van de cd te laten booten.
bvd Gr Harry
 
wanneer moet je dat wachtwoord invullen
 
Hij vraagt erom bij het opstarten van windows 2000 dus vlak voor het welkomsscherm
 
en als je het ww leeg laat dan kom je niet verder.?
je hebt helemaal geen gebruiker naam om verder te komen.
 
Zo'n ding heeft het "gewone" Phoenix bios en dus zal daar de opstartvolgorde verabderd móeten kunnen worden.
 
laptop dell

Nee dan kom ik niet verder en ik kan echt niks in dat bios ook de tijd kan ik niet aanpassen. en er staat in het bios admin wachtwoord enable en dat kan ik niet veranderen.Gr Harry
 
Dat betekend de cmos batterijn eruit halen maar dan moet hij zeker open want ik zie hem wel zitten maar achter de accu.
Bedankt Gr Harry
 
Is er geen mogelijkheid om de cdrom te laten booten.In het bios staat hij als modular bay
 
Nee dan kom ik niet verder en ik kan echt niks in dat bios ook de tijd kan ik niet aanpassen. en er staat in het bios admin wachtwoord enable en dat kan ik niet veranderen
Gelet op wat hierboven staat ben ik bang dat je weinig andere opties hebt dan het batterijtje eruit te halen en weer terug te plaatsen.
 
Ik heb 1 uur lang de cmos batterij eruit gehad en nu staat de tijd ook op 00.00 enz
maar het admin paswoord blijft op enable staan en bij config paswoord moet je het goede ww invullen maar dat heb ik niet dus daar staan allemaal kruisjes.
Gr Harry
 
Mijn eerste reactie zou zijn: godsonmogelijk, maar ja, jij hebt het ervaren, dús is het mogelijk. Ik heb tot nu toe altijd in de veronderstelling verkeerd dat de CMOS batterij verwijderen altijd het bioswachtwoord om zeep helpt.

We gaan zoeken............
 
Helaas bij deze niet maar bedankt tot zover. Ik hoor wel of er nog een mogelijkheid is om erin te komen. gr harry
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan