Dell Latitude 100L - Wil niet opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Xjuultjuhh

Gebruiker
Lid geworden
20 apr 2013
Berichten
8
Hallo Helpmij,

Ik heb een probleem met mijn Laptop, de Dell Latitude 100L
Hij wilt namelijk niet meer opstarten. Hij doet helemaal niks als ik op de power button druk,
behalve dan het laten zien van het batterij lichtje voorin de computer.

De volgende dingen heb ik geprobeerd:
-Accu er uit gehaald en toen op netstroom
-De computer een tijdje laten opladen in de hoop dat hij het toen ging doen
-De Accu en de Stekker eruit gehaald en de start knop ingedrukt gehouden 30 seconden, daarna de stekker erin gedaan en geprobeerd of hij het deed.

Ik heb hem een langere tijd niet aangehad en hij is ook niet zo jong meer,
maar misschien kunnen jullie me helpen om hem werkend te krijgen (weer)
De laatste keer dat ik hem opgestart had (1 jaar geleden) Deed hij het goed, hij was toen aangesloten
op een aggregaat, weet niet of het daarmee te maken kan hebben.

Alvast bedankt,
Juul
 
Wanneer een laptop dood is, heeft dit in 99.9% van de gevallen met de stroomtoevoer te maken. Een laptop start simpelweg niet op wanneer deze te weinig stroom krijgt.

Is de aansluiting van de stroomtoevoer op de laptop niet beschadigd? Kun je de pin in de jack niet verbuigen of iets dergelijks? Zit er een controlelampje op de transformator? Zo ja, wat geeft die aan? Ander stopcontact geprobeerd (je weet maar nooit :p, heb zelf ook wel eens iets raars gehad met betrekking tot stopcontacten)? Aan/uit-knop hard ingedrukt (hier heb ik ook een kast waarvan de aan/uit-knop wat vaker ingedrukt moet worden voordat de switch erachter echt 'indrukt' en hij aangaat)?
 
Bedankt voor je reactie,

Ik heb het geprobeerd maar het helpt niet,
De laptop start niet op...
Trouwens ik denk dat het te maken heeft met het opladen idd, want de lader werkt aan een andere pc gewoon maar hij knippert als de accu eruit is en de lader aan en hij knippert als ik op de aanknop klik en de accu en acculader eraan heb. Alleen lader zonder aan klikken flikkert het batterij lichtje en met lader accu en aanknop knippert de batterij en on knop 2x

Mijn dank zal groot zijn als je me kunt helpen
 
Sorry voor de late reactie. Ik vermoed zelf ook dat er iets mis is met het moederbord. Zodra er iets mis is met het moederbord is het einde verhaal. Waar heb je de laptop eigenlijk voor nodig? Mocht het voor bestanden zijn, dan kunt u ook de harde schijf in een desktop aansluiten.
 
Nee, ik heb binnenkort carnaval. En met de muziek gebruik ik daarvoor mijn oude laptop altijd, en daarom kun ik hem wel gebruiken :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan