Dell Latitude D420 start niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

EAert

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 feb 2006
Hallo,

Van schoonvader heb ik een laptop gehad, die niet meer opstart. Dit onder het mom van: jij krijgt hem vast wel aan de gang. En als dat lukt dan mag je hem houden. Hij ging op zoek naar een nieuwe laptop. :) En nu wil ik mezelf natuurlijk niet laten kennen. Dus die laptop moet aan de gang :D

Het betreft een Dell Latitude D420.

Het probleem: De laptop doet niets als je power on zet. Er gaan alleen enkele lampjes branden van capslock, numlock en harddisk etc. Na een paar seconden gaan deze weer uit. Het scherm blijft verder zwart en de laptop start niet op. Ook hoor je geen fan of iets aan gaan.

Wat heb ik al geprobeerd?
- Accu aan lader gehangen en opgeladen en daarna geprobeerd zonder netspanning aan te zetten
- Laptop aanzetten rechtstreeks op netspanning (accu los gehaald)
- Laptop aanzetten zonder accu en sdram geheugen
- SDram geheugen eruit gehaald en goed terug vastgeduwd

Door een probleem met SDram geheugen zou laptop wel eens niet op kunnen starten heb ik elders gelezen.

Wat kan ik nog meer doen om uit te ivnden waar het fout gaat en wat ik er nog aan kan doen om hem aan de gang te krijgen????

Alvast bedankt.
Edgar

PS. Diegene die het verlossende antwoord heeft, zal ik bij schoonvader ook even vermelden... Dus ik ga heus niet alleen met de eer lopen... :D

Bij mijn HP Pavilion dv6605ed heeft ie dat ook 4 keer gedaan (is ook heel irritant) bij mij doet ie het weer als ik de accu er uit haal en zonder accu 30 seconde de aan/uit knop ingedrukt houd. Probeer maar is.

Jesse

Bij mijn HP Pavilion dv6605ed heeft ie dat ook 4 keer gedaan (is ook heel irritant) bij mij doet ie het weer als ik de accu er uit haal en zonder accu 30 seconde de aan/uit knop ingedrukt houd. Probeer maar is.

Jesse

Haal je de voeding er dan ook uit?

Gewoon de stekker de uit van de lader en de accu een de onderkant van de laptop zit eruit halen en dan zonder lader en accu dus... 30 seconde de aan/uit knop ingedrukt houden.

Jesse

Hmmm, Jesse heb jouw optie geprobeerd, maar dat helpt helaas ook niet. Iemand anders nog suggesties. Zou toch wel graag de oorzaak weten waarom hij niet opstart.

Heb je een windows cd??? die erin doen daarvanaf opstarten of windows opnieuw (als die er niet op stond) installeren kan je wel in het bios komen of heb je een bios cd?

Jesse

Heb volgens mij nog wel Windows cd liggen. Maar ik betwijfel ofdat het werkt. Als je laptop aanzet hoor ik echt helemaal niets gebeuren. Ook cd-rom drive lijkt niet te werken. En na twee seconden gaan lampjes capslock etc. weer uit.

Maar ik ga het straks proberen!! Wie weet... :rolleyes:

Heb volgens mij nog wel Windows cd liggen. Maar ik betwijfel ofdat het werkt. Als je laptop aanzet hoor ik echt helemaal niets gebeuren. Ook cd-rom drive lijkt niet te werken. En na twee seconden gaan lampjes capslock etc. weer uit.

Maar ik ga het straks proberen!! Wie weet... :rolleyes:

Gewoon moederbord overleden, want anders had je wel in de bios moeten kunnen komen!:evil:

Hallo,

Van schoonvader heb ik een laptop gehad, die niet meer opstart. Dit onder het mom van: jij krijgt hem vast wel aan de gang. En als dat lukt dan mag je hem houden. Hij ging op zoek naar een nieuwe laptop. :) En nu wil ik mezelf natuurlijk niet laten kennen. Dus die laptop moet aan de gang :D

Het betreft een Dell Latitude D420.

Het probleem: De laptop doet niets als je power on zet. Er gaan alleen enkele lampjes branden van capslock, numlock en harddisk etc. Na een paar seconden gaan deze weer uit. Het scherm blijft verder zwart en de laptop start niet op. Ook hoor je geen fan of iets aan gaan.

Wat heb ik al geprobeerd?
- Accu aan lader gehangen en opgeladen en daarna geprobeerd zonder netspanning aan te zetten
- Laptop aanzetten rechtstreeks op netspanning (accu los gehaald)
- Laptop aanzetten zonder accu en sdram geheugen
- SDram geheugen eruit gehaald en goed terug vastgeduwd

Door een probleem met SDram geheugen zou laptop wel eens niet op kunnen starten heb ik elders gelezen.

Wat kan ik nog meer doen om uit te ivnden waar het fout gaat en wat ik er nog aan kan doen om hem aan de gang te krijgen????

Alvast bedankt.
Edgar

PS. Diegene die het verlossende antwoord heeft, zal ik bij schoonvader ook even vermelden... Dus ik ga heus niet alleen met de eer lopen... :D

Heb op de site van Dell gelezen dat dat een betekenis heeft de volgorde van knipperen aan de volgorde kan je zien wat het probleem is ff zoeken iets over diagnose of iets in die trend.

Mvg Jos

De link: http://support.euro.dell.com/support/edocs/systems/xps420/du/OM/HTML/trouble.htm#wp1068583

Laat ff weten of het iets heeft opgeleverd?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan