Dell latitude D600, en geen LAN verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mathijs83

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2007
Hallo,

Ik heb een probleempje:

Ik heb mijn notebook moeten formateren en na het opnieuw installeren van Windows XP werd mij duidelijk dat de LAN verbinding niet werkte. Mijn wireless deed het wel en daar kon ik nog wel het internet mee op.

Ik ben toen begonnen met het downloaden van alle drivers op de Dell support site. Maar nog steeds werkte dit niet. Ook ben ik naar de Broadcom site gegaan, maar hier kwam ik niet veel verder dan de zelfde driver als die van Dell support.

Windows XP sp1 en sp2 geinstalleerd, maar met beide het zelfde probleem.

Zou iemand mij hiermee kunnen helpen ?

Ik hoor het graag,

Mathijs,

Systeem:
Dell Latitude D600
Centrino 2.0
2056 DDR1
120 GB

Werken de drivers niet of heb je de instellingen van je bedraad lan niet goed staan. Heb je de wireless uitgezet als je dit gaat testen?

Aan de bedrading ligt het niet, dat is zeker.

Het ligt aan de driver, die niet werkt. Ik heb het ook al geprobeerd zonder wireless maar dit maakte niks uit.

Op tweakers ben ik EXACT het zelfde probleem tegen gekomen, alleen was die gepost in 2005, deze zei als eind reactie dat hij 'andere drivers dan die van Dell' had geinstalleerd dat hij het toen wel deed.

Alleen weet ik nog niets niet welke drivers hij daarvoor toen heeft geinstalleerd.

Probeer 't programma everest eens, misschien dat ie een andere driver voor je vind.

Ik heb het programma Everest home edition geinstalleerd

en hij geeft het volgende aan in het netwerk A+B

a) windows netwerk kaart: dell truemobile 1300 wlan mini pci kaart
b) PCI / PNP Netwerk: broadcom 802.11g Wireless Network Adapter

Zou hij niet iets anders moeten aangeven bij de PCI /PNP netwerk kaart?

Ik begrijp zo i zo niet zo naar wat ik moet vinden met Everest, zou je met dat kunnen uitleggen ? Okay ik kan alle specs zien van de pc, maar er staat weinig info bij mijn netwerk info.
Of heb ik soms niet een volledige Everest?

Ben momenteel op mijn werk, maar als ik 't me goed herriner klik je met rechts op je apparaat of driver in everest en je kunt dan vervolgens voor een update laten zoeken of nieuwe drivers.

ik zal vast dan een verkeerde versie van Everest hebben,

als ik namelijk met rechtermuis klik op netwerken kijk, dan krijg ik alleen de opties:

Snel rapport en Aan favorieten toevoegen

IK ga even kijken of ik ergens anders dan wel niet een juiste versie daarvan kan downloaden.

Je hebt eigenlijk nog steeds geen antwoordt gegevens of je de drivers niet kunt installeren of dat ze niet werken. Heb je in apparaatbeheer een geel vraagteken staan achter je lan.

waar ik gele vraagtekens krijg is dit:

other devices:
02micro smart cardbus reader
PCI-modem (dit lijkt mij mijn LAN)

je pci-modem is heel wat anders, dit is nog vooroorlogs spul toen je nog kon internetten via een inbelnummer. Neem aan dat je kabel of adsl hebt.
Wat staat er bij netwerkadapters?

Beste shadowbikes,

Ik heb het euvel verholpen, gelukkig!

Wat dom zeg!! Avonden mee bezig geweest, bleek er in de BIOS de LAN disabled staan !!!
deze gewijzigd, en hij deed het weer !

Bedankt in ieder geval voor de hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan