dell latitude doet niks meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

hamax

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 aug 2008
heb al een tydje dat mijn vrouw haar laptop niet meer aangaat
het is een dell latitude c610 ik heb een nieuwe battery gekocht en vandaag op de zwarte markt een nieuwe addapter omdat bij die ouwe elke keer het lampje erop knipperde nu doet hy dat niet maar het lampje van de laptop dat hy in de lader zit doet het ook niet net zoals de laptop die niet aanwil
kan iemand mij goeie raad geven

m.v.g max

Als dat laptop aan de lader zit en er gaat geen laad lampje op de laptop branden dan zit daar waarschijnlijk ook direct je probleem. Mogelijk dat de aansluiting in de laptop waar de adapter op aangesloten zit niet goed meer is of de oude adapter heeft iets met de laptop gaan aangezien deze staat te knipperen. Misschien iets meer spannig de laptop in gegaan bijvoorbeeld.

Het wil ook wel eens gebeuren dat er een breukje in de print of een slecht contact zit in de aansluiting waar je de adapter in de laptop stopt door het steeds losmaken en aansluiten.

Doordat de laptop dus direct geen stroom geeft aan de batterij om te laden en aan de laptop als deze aan de stroom zit kun je inderdaad niets.

Je kunt proberen om eens heel voorzicht aan de plug van de lader die aan de laptop zit een heel klein beetje te bewegen om te kijken of er dan wel ineens een lampje gaat branden. Doet dit wel heel voorzichtig en max 1 mm heen en weer bewegen.

Ik weet niet of de andere lader nieuw gekocht is of 2de hands. Kan zijn dat deze dan ook niet goed is.

Probeer ook eens zonder batterij in de laptop en alleen de adapter aan de laptop of er dan iets gaat branden.

Anders rest je niets anders dan hem te laten onderzoeken. Hou wel rekening met de vaak hoge kosten hiervan en je moet dan zelf even bepalen of de laptop dit nog waard is. Ik weet niet hoe oud deze is. Mogelijk zit er nog garantie op.

Zit er misschien nog een dun stukje beschermfolie over de contacten van de nieuwe accu?
Het kan ook zijn dat je adapter gewoon stuk is.

Zoals gezegd, de laptop moet het zonder accu op de lader gewoon doen.

dank jullie wel voor de reactie
ik heb t geprobeerd maar doet helaas niks ook niet zonder battery
en als ik de nieuwe adaptar er helemaal inzet dan gaat t lampje ervan knipperen
maar niet die van de laptop en een paar millimeter bewegen dan stopt hy wel met
knipperen maar doet nog steeds niks op de laptop.
ik heb op de accu gekeken maar daar zit niks meer op en die is ook hagelnieuw

Dus ook met de nieuwe adapter gaat hij knipperen. Dan denk ik echt dat het probleem in de laptop zit en rest je niets anders dan wat ik eerder aangaf.

Laten repareren of als hij heel oud is overwegen of een nieuwe beter is tov de kosten van het repareren. Hou ook rekening met onderzoekkosten deze zijn vaak ook erg hoog en vraag hierna. Zeker als je hem ook nog moet opsturen loopt alles aardig op.

ik laat er wel even naar kijken want als ik het doe kan hy gelijk weg
maar in iedergeval heel erg bedankt voor jullie snelle reactie :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan