Dell latitude XT2 XFR zeer trage BOOT

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hesselnl

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 jan 2015
Berichten
3
Goedenavond,

Mijn laptop is gerepareerd waarbij het moederbord is vervangen. Ik heb hem daarna opnieuw geinstalleerd met Windows 8.1 in plaats van een Linux Distro. Nu werkt de laptop echt prima, echter start hij wel megatraag op.

Ik krijg het Dell scherm met een laadbakje waarna hij op een zwart scherm springt met een knipperende cursor linksbovenin. Hier blijft hij een tijdje op staan en start dan eindelijk gewoon op. Dit deed hij eerder nooit. Ik ben de BOOT options ingedoken en alleen mijn primary HDD aangevinkt. Ook staat de SATA config op ATA, overige opties zijn AHCI en IRRT. Deze opties heb ik geprobeerd maar dat verandert niks of Windows werkt helemaal niet meer. Ik heb mijn BIOS en mijn drivers up to date.

Ik vraag me zeer af wat er aan de hand is met mijn laptop...

System specs:
Model: Latitude XT2
Chipset: Intel GS45 Rev. 07
Southbridge: Intel 82801M (ICH9-M) Rev. 03
LPCIO: SMSC

BIOS:
Brand: Dell Inc.
Version: A15


Ben benieuwd of iemand mijn probleem kan oplossen!!:)

Met vriendelijke groeten,

Hessel
 

Bijlagen

  • HESSELLAP.txt
    78,4 KB · Weergaven: 23
Hoi,
Welkom op Helpmij :)
Volgens mijn info is je laptop, qua hardware, niet geschikt voor Win 8.1
Succes verder met je vraag.
 
Het heeft niks te maken met welk besturingssysteem er op staat. Hij doet dit namelijk bij alle besturingssystemen, overigens draait 8.1 meer dan prima(als hij eenmaal is opgestart). Het gaat ergens mis in de BIOS, ik heb namelijk het idee dat hij zoekt naar iets dat er niet is.
 
Met alle respect, heb je mijn verhaal wel gelezen? Dan had u gezien dat ik mijn BIOS al heb nagekeken. Ik heb ondertussen ook al een oudere BIOS er op gezet(geen verschil) en weer de nieuwe er op gezet(ook geen verschil). Kan zijn dat ik ergens wat over het hoofd zie.
 
Ik had je verhaal wel gelezen hoor, ik zou de reparateur eens aan z'n jasje trekken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan