dell latitude

Status
Niet open voor verdere reacties.
Iets dergelijks heb ik ook ooit gehad bij een oudere laptop. Ik had via de floppy eerst de DOS v6 bestanden naar de HD gekopieerd, en daarna de Floppy drive verwisseld voor de CDrom drive.
Toen kon ik na herstarten de inhoud daarvan kopieren naar de HD en de Setup vanaf de HD uitvoeren om W98 te installeren. (De CDrom gaf namelijk steeds een error halverwege de install vanaf de CD.)
He leuk dat geklooi met DOS en W98, pure nostalgie!

Laatst bewerkt:
Iets dergelijks heb ik ook ooit gehad bij een oudere laptop. Ik had via de floppy eerst de DOS v6 bestanden naar de HD gekopieerd, en daarna de Floppy drive verwisseld voor de CDrom drive.
Toen kon ik na herstarten de inhoud daarvan kopieren naar de HD en de Setup vanaf de HD uitvoeren om W98 te installeren. (De CDrom gaf namelijk steeds een error halverwege de install vanaf de CD.)
He leuk dat geklooi met DOS en W98, pure nostalgie!

hoe lang heeft dat geduurt voor dat het er op stond??????

Dat viel nog best mee, MS DOS stond op wat floppies, (ik dacht 3 stuks) en W98 is maar 500 MB, en het installeren ging zelfs nog vlotter dan vanaf de CD.

MS DOS 6.2 dacht ik.
Als dat er eenmaal op staat, dan kan je uitschakelen, en de floppy drive verwisselen voor de CD drive, en weer opstarten en met de COPY opdracht de inhoud van de CD (W98) naar de harddisk kopieren en van daaruit de setup uitvoeren. (dat moest ik wel, de CD installatie liep steeds vast halverwege)

MS DOS is vast nog te vinden als floppy image.

Maar heb je XP opgegeven?

Ik heb trouwens geen goede ervaringen met die verwisselbare CD drive in die laptop, installeren van W98 liep steeds hierop vast, mogelijk speelt dit jou ook parten bij XP.
Straks heb je W98 erop staan en loopt het weer stuk tijdens de installatie van XP.
Kan je de inhoud van de XP schijf niet eerst kopieren naar de HD en van daaruit proberen de setup uit te voeren?

Ik heb trouwens geen goede ervaringen met die verwisselbare CD drive in die laptop, installeren van W98 liep steeds hierop vast, mogelijk speelt dit jou ook parten bij XP.
Straks heb je W98 erop staan en loopt het weer stuk tijdens de installatie van XP.
Kan je de inhoud van de XP schijf niet eerst kopieren naar de HD en van daaruit proberen de setup uit te voeren?

Ervaring nee totaal niet,ik heb deze gekregen voor mijn zoontje.Ik weet ook niet hoe je het naar de schrijf kan kopieren

Hee dat is een prima manier.
Je doet vrijwel hetzelfde maar dan zonder die ouwe DOS zooi.

Dit moet gaan lukken!

Laatst bewerkt:
Ik hoop het van wel ,maar ik wil u wel bedanken voor zover op de reacties die u doet:thumb::thumb:

No problemo - ik ben er nog tot tegen de middag en lees wel even mee.

't begint er nogal hopeloos uit te zien :confused:
Is de CD wel in orde, kan je die op een andere PC wel kopieren?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan