Dell optiplex GX620 Windows XP Boot niet door USB

Status
Niet open voor verdere reacties.

michel pronk

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 jun 2007
Berichten
2
Hallo allemaal ik val maar meteen in huis mijn mijn vraag.

Ik heb een Dell Optiplex GX620 met windows XP

de pc heeft 2 banken van 256 mb geheugen 533 en ik had er 2 geheugenstick van 512 bijgekocht alles volgens de nummers die Dell voorschijft voor de garantie en goede werking van het systeem.

OK als ik alleen draai op 512 (2 maal 256) is er niets aan de hand evenals waneer ik draai met 1024 (2 maal 512). Als ik echter bijde geheugens tegelijk gebruik reboot mijn pc iedere ochtend weer als pc eenmaal aan is doet ie het prima aleen bij koude boot windows starten welkom scherm ik kan programma starten of World of Warcaft en POOF reboot.

na herstart dan vaak MS melding pc is hersteld van ernstige crach en wilt u raport verzenden.

Als ik dat doe is 9 van de 10 keer het andwoord dat ik het geheugen moet nakijken.

OK zover de opbouw van mijn probleem.

Ik met Dell overlegt wat het probleem kan zijn en er is besloten mij een nieuw moederbord te geven (gisteren) OK moederbord vervangen geheugen erin pc boot.

je krijgt de nieuwe hardware gevonden usb bridge/controler/enz standaard enter enter enter

Maar moederbord onbourd sencor voor case van niet goed pc draait maar is nu althans geluid technish bezig met een goede imitatie van een airsteam die op het punt staat op te stijgen.

OK weer met dell overlegt toch maar even kijken of pc nu ook vastloopt met bijde soorten geheugen (dat gebeurde dus ook na een half uur.) en ik zou weer een nieuw moederbord krijgen dat was dus vandaag.

OK nu weet u wat er alemaal geprobeerd is tot dan toe ik zal maar verder gaan en het niet te lang maken hoop ik.

OK dus vanmidag is 3de moederbord in pc gegaan maar nu heb ik zodra windows start geen muis en toetsenbord meer. wel in bios en ook met booten van windows xp CD ook tijdens opstarten van PC als je nog kunt kiezen F2 bios F12 systeem controle of F8 opstarten in safe mode

Ohh muis en toesenbord zijn bijde USB daar de pc geen PS2 aansluitingen meer heeft
Windows start gewoon op tot het scherm nieuwe hardware gevonden maar omdat ik geen usb meer heb zodra windows actief word ken ik niet tegen windows zeggen enter voor standaard kiezen of kiez beste driver hij blijft dus hangen op
"nieuwe hardware gevonden usb controler intel ...."

Heb al met dell gebeld maar die konden niets anders dan steek muis toetsenbord een in andere usb poort en als dat niet werk steek ze in de voorzijde van de pc. en uiteindelijk is hun advies ohh herinstaleer windows maar dat lost het wel op.

Het probleem is dat ik slechtziend ben en op de pc aangepaste software heb draaien die niet een twee drie te herinstaleren is vanwege activiring via servers in america ZOOMTEXT 9.0 onder andere.

Mijn vraag is dus is er een manier om van cd disk te booten en de drivers weg te gooien van windows usb zodat hij die van disk cd moet halen zodat pc weer kan booten zonder dat ik alles opnieuw hoef te instalern.

Ik hoop dat ik niet all te moeilijk ben deze avond in ieder geval dank voor alle hulp
 
OK hetstellen van windows lukte niet met dell support.

tijdens herstelprocedure crashte pc en ook na quick NTFS format en clean install scraste pc halverwege install.

voledige format NTFS en install leek wel te werken totdat ik de updates en drivers van dell ging instaleren.

OK ik zit op mijn derde moederbord krijg vandaag een nieuwe harde schijf en voeding.Ohh ook geheugen maf genoeg krijg je maar een vervangende 256 module ondat men bij dell ervan uitgaat dat niet bijde modules van een dual channel systeem tegelijk stuk kunnen zijn.

even afwachten dus
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan