Dell :partitioneren

• Onderwerp starter Onderwerp starter mobel
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mobel

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2004
hoi

ik probeer al dagen de schijf van mijn dell dimension 4600 ( 80 GB) in partities te delen,maar wat ik ook probeer .het lukt gewoon niet.via xp niet en via 7 tool partition manager ook niet.denk dat iets in bios verkeerd staat,maar weet niet wat. schijf kan en wil ik niet formateren.

als iemand kan helpen, dan hoor ik het graag\

Alvast bedankt.

Waarom niet gewoon met F-disk proberen, dat werk (bijna) altijd. Ze zijn dan natuurlijk Fat32, maar je kunt ze dan altijd nog om zetten naar NFTS.

Uitleg over F-disk kun je o.a.hier vinden.

Geplaatst door Withaar
Waarom niet gewoon met F-disk proberen, dat werk (bijna) altijd. Ze zijn dan natuurlijk Fat32, maar je kunt ze dan altijd nog om zetten naar NFTS.

Uitleg over F-disk kun je o.a.hier vinden.

bedankt voor uw reactie. maar ben ik met fdisk dan niet alle mijn gegevens kwijt? en dat wil ik juist voorkomen.

mijn c:schijf is op dit moment 75 GB groot. die wil ik verkleinen en dan 3 of 4 partities bij maken. met schijfbeheer lukt dat niet, en met 7 tool partition mannager lukt nog wel om partities te maken en in te delen, maar bij uitvoeren gaat er iets mis en start de pc wer op zoals ie was.

hoi

ik denk dat ik het probleem wel heb gevonden, alleen de oplossing nog niet. ik snap het nog niet helemaal.

--------------------------------------------------------------------
dit heb ik gevonden op de site van fabrikant

http://www.hgst.com/hdd/desk/ds180gxp.htm

To start Disk Management
1. Select Start, point to Settings, and then select Control Panel.
2. Open Administrative Tools, and then open Computer Management.
3. Alternatively, select Start, right click on My Computer and select Manage.
4. In the console tree, select Disk Management.
Note: You must be logged on as an Administrator or a member of the Administrators group in order to use the Disk
Management utility.
Note: Before a new, un-partitioned disk can be used in Windows XP it must contain a disk signature. The first
time that Disk Management is run after a new hard disk is installed, the Disk Signature and Upgrade Disk Wizard
is started. If the wizard is cancelled, you may find that when you attempt to create a partition on the new hard
disk, the New Partition option is unavailable (appears dimmed). In this case a signature can be written on the hard
drive by right clicking on the disk description window (lower pane, typically a red circle with a white dash covering
the hard drive icon) and selecting Initialize Disk.

---------------------------------------------------------------------

weet iemand hoe ik het moet oplossen,maar dan in normaal nederlands
redface.gif

Ben je niet als Admin ingelogd?
Andere probleem kan het niet zijn, is geen nieuwe HD.

Maar hoeveel staat er al op je HD.
Stel je hebt al 42 GB gebruikt van je 80 GB, en nu wil je de HD gaan indelen, zeg in 30 + 30 + 20 GB.
Dat gaat dus niet lukken.
De ruimte die nu op de C schijf gebruikt wordt moet je ook minimaal opgeven voor de 'nieuwe' C schijf.
Zou dat niet de oorzaak van je probleem kunnen zijn?

Geplaatst door Withaar
Ben je niet als Admin ingelogd?
Andere probleem kan het niet zijn, is geen nieuwe HD.

Maar hoeveel staat er al op je HD.
Stel je hebt al 42 GB gebruikt van je 80 GB, en nu wil je de HD gaan indelen, zeg in 30 + 30 + 20 GB.
Dat gaat dus niet lukken.
De ruimte die nu op de C schijf gebruikt wordt moet je ook minimaal opgeven voor de 'nieuwe' C schijf.
Zou dat niet de oorzaak van je probleem kunnen zijn?

ik heb maar een account en dat is tevens de beheerder. pc is nieuwe,nog maar 4 weken oud.
c:schijf is 75Gb groot ,waarvan maar 12 gb in gebruik is

Geplaatst door mobel
hoi

ik probeer al dagen de schijf van mijn dell dimension 4600 ( 80 GB) in partities te delen,maar wat ik ook probeer .het lukt gewoon niet.via xp niet en via 7 tool partition manager ook niet.denk dat iets in bios verkeerd staat,maar weet niet wat. schijf kan en wil ik niet formateren.

als iemand kan helpen, dan hoor ik het graag\

Alvast bedankt.

Waarom lukt het niet? Foutmeldingen?

Groetjes,
Bennie

Tja, dan zal dat het niet zijn.

Ander tooltje/programma...

---

Mischien een domme vraag, maar je gebruikt toch wel de full-versie en niet de Demo hé?
Helemaal boven aan bij je eerste vraag heb je het over formateren, het is me dan niet helemaal duidelijk hoe ver je nu bent in het hele proces.

Stap één lijkt mij het resizen van de C-schijf (een heel stuk kleiner maken).
Stap twee in de vrij gekomen ruimte 2 nieuwe partities aanmaken.
Stap drie, je nieuw gemaakte D en E schijf formateren.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Bennie

Waarom lukt het niet? Foutmeldingen?

Groetjes,
Bennie

hoi

tja wist ik het maar. maar als ik schijfbeheer opstart ,dan kan in hd schijf geen partitie aan maken, die funktie is niet actief en weet niet hoe ik dat actief kan maken. voor de erst geen fout melding.

zie bijlage

met partition manager kan ik wel de grote van c: aanpassen en nieuwe partities bij maken en als ik op apply klik dan wordt pc opnieuw opgestart in oude situatie

Geen bijlage...

Ik zou toch eens naar een ander programma gaan uitkijken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan