Dell pc in Duitsland

Status
Niet open voor verdere reacties.

Freno

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2002
Berichten
196
Vraagje: Heeft iemand wel eens een pc bij Dell Duitsland besteld, is dit wel mogelijk?
Waarom deze vraag: Dell biedt tot vandaag een Pentium 3.06 H met 1024 3200 ,met s-Ata 120 gb, Ati 9800 Pro met 8 speed +- dvd brander, incl 5.1 speakerset met XP home (wel in Duits) met 1 jaar haal en breng garantie voor €1099, in Nederland kost dezelfde pc €1596, dat is een verschil van bijna €500.
Dat Duitsland iets goedkoper is normaal (lagere BTW) maar dit is wel erg veel.
Ben benieuwd wat jullie hiervan vinden?

http://www.dell.de

Groeten,
 
Mooi aanbod, maar de vraag is of ze in Nederland leveren.
Bovendien moet je wel vlot beslissen, want het is zo te zien de laatste dag.
Er zit overigens geen monitor bij het duitse exemplaar en de Nederlandse levert dit wel.
 
Dell NL heeft vandaag een nieuwe aanbieding geplaatst, dat ging over de vorige die tot gisteren liep.
Er zit geen monitor bij, maar voor deze prijs is er hier niets gelijkwaardigs te vinden. Voor vergelijkbare kasten zit je al snel tussen de €1400-1600.
Ik heb alwel gemaild naar Dell D, of het mogelijk is de kast op te halen, nog geen antwoord opgehad, maar in principe wel aangemeld dat ik deze pc wil aanschaffen. De garantie zou geen probleem zijn, bij Dell heb je worldwide garantie. Ik snap het verschil niet goed, bij reclame melden zij dat ze groot inkopen en daardoor dus goedkoop zijn, terwijl ze binnen Europa wel verschillende prijzen hanteren.
 
als jij niet van plan denkt te zijn je pc de komende 2 a 3 jaar uit te breiden / te upgraden, moet je 't vooral doen als je die machine ambieert. Schat je in dat je de komende 2 a 3 jaar iets wil updaten / uitbreiden, laat Dell dan lekker Dell zijn! Je zit bij een Dell voor ?? % vast aan HUN componenten bij een update (althans da's altijd zo geweest............) en die componenten zijn per saldo duurder dan de componenten die je bij een andere "kloon" kunt aanschaffen.

Ik weet dat deze reply weinig met je vraag te maken heeft maar ik wou het gewoon even kwijt...............
 
Daar heb ik wat aan. Alhoewel voor niet al te veel geld zit er ook nog Audigy2 in een good old diskette station, modem, klaar voor €1226.
Maar hoe zit dat met de Dell-kast, is het zo moeilijk om daar later een harddisk bij te zetten of nog een dvd-station?
Al met a twijfel ik toch, mocht ik in Duitsland niet kunnen kopen, dan shop ik wel op de HCC-beurs.
 
stoor je vooral niet aan mijn (DEll-)mening er zijn ongetwijfeld vele anderen die een andere mening zijn toegedaan............... ;) :D

Een anekdote wil ik je niet onthouden :
voor een familielid tikte ik 1,5 jaar geleden een oude Dell 133 op de kop (zonder geluidskaart).

Naief als ik (toen nog) was kocht ik een goedkoop geluidskaartje en wat dacht je: never aan de gang te krijgen.
Niet getreurd, Dell gebeld :
"Oh, meneer, die computer is uit de Neanderthalertjd, DAAR geven wij geen ondersteuning meer op. Het kan heel goed kloppen dat een willekeurig gekocht geluidskaartje niet wil werken op deze machine, dat zal ook geen enkele "vreemde" kaart gaan doen, u zal echt op zoek moeten naar een originele Dell geluidskaart................"


(zeg het maar............... :D )
 
Laatst bewerkt:
Dat soort berichten hoor ik nu overal, zou ook bij sommige andere merken zijn (compaq).
Heb nu maar besloten om op de HCC dagen bij een van de grotere aanbieders (paradigit/computerland/mycom enz) het e.e.a. te laten voor rekenen. Dan zit de shop ook in de buurt bij eventuele problemen. Verlengen van de garantie is daar ook veel goedkoper.

Bedank voor je raad, neem zeker de mening van ervaren helpmij-leden mee om tot een afgewogen koop over te aan.

Groeten,
 
ik wilde objectief zijn en daarom heb ik de naam van Paradigit niet genoemd (maar omdat je 'm nu zelf noemt.. :D )

Ik ben zelf een "fan" van Paradigit, ze zijn niet de allergoedkoopste van Nederland, maar wel een van de beste.

Redenen ? O.a :

ze hebben een ietwat beperkter assortiment, maar alles DAT ze verkopen, werkt ook met elkaar samen in een pc-kast. (Wat niet altijd 100% geldt voor ALLE componenen die er te koop zijn op deze aardbol)

Daarnaast hebben ze een te gekke service-regeling die inhoudt dat wanneer je de pc op de balie van hun winkel deponeert, hij ter plekke wordt gerepareerd, zodat 'ie gelijk weer mee naar huis kan............ daar HEB je wat aan. (Vaak wel vooraf even bellen voor een tijdstip, maar goed.........)

Zoek anders op de Helpmij eens naar Paradigit en lees wat anderen ervan vinden. (Ook de minder positieve geluiden.......!)

enne,

er zijn natuurlijk wel meer goede pc-boeren, maar zoals ik al zei : Ik ben een fan van Paradigit.
 
Laatst bewerkt:
Daar heb ik nu ook een offerte laten maken, zijn niet de allergoedkoopste al scheelt het niet echt veel. Komen niet met extra beursaanbiedingen, de prijzen van nu gaan ze niet meer onder. Weet dat ze een uitstekende service hebben. Ga nu voor P4 3.0 H/T, 1024-3200, 2x 120 s-ATA, nvidia 5700, LG dvd-rw 4040, LG dvd-speler,anal. modem, ASUS mobo P800, floppy inc. assemb €1476.
Gistron is goedkoper maar zit niet in de buurt, ga nog even bij de buurman (in Utrecht zitten ze naast elkaar) Computerland kijken.
 
kijk anders ook eens op de website van ze, dan kun je zelf wat bij elkaar klikken op basis van een voorbeeldconfiguratie.
 
Gewoon systeem in IJsselstein gekocht, iets onder de prijs van Paradigit, zelfde garantie. Service tot zover uitstekend, denken goed mee (www.dewitcomputers.nl)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan