Dell pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

jzxcvbnm

Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2008
kan je bij een dell desktop pc gewoon nieuwe RAM geheugen in plaatsen?:o

Ik weet het namelijk niet zeker, ben nogal een noobje met pc's :D

ALVAST BEDANKT!!! :thumb:

Laatst bewerkt:
Dan hebben we wat meer info nodig:

- welke Dell PC precies
- hoeveel en wel geheugen zit er nu in?

kan je bij een dell desktop pc gewoon nieuwe RAM geheugen in plaatsen?:o

Ik weet het namelijk niet zeker, ben nogal een noobje met pc's :D

ALVAST BEDANKT!!! :thumb:

Da's best wel een klein beetje lastige vraag. Ik heb ooit een Dell gehad waarbij dat niet ging, maar da's lang geleden. Of dat anno 2009 nog steeds lastig is bij Dell durf ik je niet te zeggen.
Dell, maar ook andere grotere pc bouwers (zeg maar de echt wat grotere jongens) krijgen vaak toestemming van (bijv.) moederbordfabrikanten om kleinere of grotere wijzigingen op de moederborden aan te brengen, met als gevolg dat niet alle OEM apparatuur altijd probleemloos en 100% compatible zal werken. Daar kom je bijv. achter door een willekeurig reepje of setje van reepjes te proberen. Ik weet niet of Dell op zijn site geheugenlijstjes heeft staan. Moederbordfabrikanten hebben veelal wel zo'n lijstje.

Laatst bewerkt:
Dat gaat wel, kast open maken en naar de winkel gaan met een stripje geheugen uit de pc

Dat gaat wel, kast open maken en naar de winkel gaan met een stripje geheugen uit de pc

Je kunt niet weten of het het wel of niet kant want je weet te weinig.. misschien zit het maximale aantal ram er al lang in!

Woutertjuh88, Dat was de vraag helemaal niet

Laatst bewerkt:
Kerel, je vraag was ''kan je bij een dell desktop pc gewoon nieuwe RAM geheugen in plaatsen?'' en niet of er bij jou nog wat bij kon, stel je vraag dan wat duidelijker de volgende keer i.p.v mij aan te vallen. Ik reparareer al 12 jaar pc's en ook een heleboel Dell's en JA bij 90% kan je gewoon nieuw regulier geheugen plaatsen daarom zei ik ook dat je de kast moest open maken en met een stripje naar de winkel moest gaan, dan had je ook gelijk kunnen zien of er nog wat bij kon!!! :shocked:

Eehhh, je reageert nu op iemand die helemaal de originele vraagsteller niet is......

Aangepast :o

Ps: jzxcvbnm als je onderstaan geheugen vind in je kast dan kan je er beter vanaf zien, das veel te duur

images

Rambus

Laatst bewerkt:
Het lijkt me beter dat we eerst even op de antwoorden van de Topicstarter wachten op de gestelde vragen van MrMusic en Pasja omdat we zonder die gegevens maar weinig zinnigs kunnen zeggen. Dat is namelijk beter dan het irritatieniveau van helpers onderling verhogen door reacties die geen toegevoegde waarde hebben

Sorry voor het late antwoord,

Het gaat om XPS 430(D00X303)
DDR3 geheugen, 4 gb werkgeheugen zit er al in met een 64 bit systeem.

Als het in de pc zittende geheugen goed werkt dan ben je 'klaar'. De machine kan maximaal 4 gig geheugen bevatten en het is dus niet uit te breiden naar meer.

Waar ik best wel nieuwsgierig naar ben is waaróm je ander geheugen wilt plaatsen. Er zit nu al 4 giga supersnel DDR3 bruikbaar geheugen in. (Bruikbaar omdat je een 64 bit Windows draait, anders had je slechts 3,2 gig kunnen gebruiken -bij een 32-bit Windows)

Wat heeft jou doen besluiten / waar merk je aan dat 4 gig niet voldoende is?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan