Dell studio xps 8500 2 beeldschermen

Status
Niet open voor verdere reacties.

eimetei21

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 okt 2012
Hallo,

ik heb een oude monitor proberen aan te sluiten op me dell computer, maar ik krijg telkens dit bericht:

system-halted.jpg

Ik weet hier niet zoveel vanaf, dus ik heb maar foto´s van de achterkant gemaakt, waar ik hem probeer op aan te sluiten, de 2e foto is waar me andere beeldscherm op is aangesloten, aan zo´n verlengstukje dus.

foto1.jpgfoto2.jpg

Alvast bedankt!

Vaak is het of of, indien je de monitor aan de insteekkart koppelt wordt de onboard uitgeschakeld en vice-versa, auto-sense noemen ze dat geloof ik.

Foto's zijn niet echt duidelijk, maar de melding die je kreeg is wél duidelijk: Je kunt niet beeldschermen gaan mixen tussen de geïntegreerde grafische kaart en de grafische insteekkaart: De geïntegreerde wordt uitgeschakeld als je beschikt over een grafische insteekkaart.
Dus als aan de insteekkaart geen 2 monitoren aan kunnen, dan ga je geen 2 monitoren kunnen aansluiten.
EDIT: Dit is dezelfde informatie die Lange Pier zojuist gepost heeft.

Tijs.

Miss 2 aansluitingen op je insteekkaart? de huidige monitor heeft geen hdmi of een dvi-d aansluiting?

Foto's zijn niet echt duidelijk, maar de melding die je kreeg is wél duidelijk: Je kunt niet beeldschermen gaan mixen tussen de geïntegreerde grafische kaart en de grafische insteekkaart: De geïntegreerde wordt uitgeschakeld als je beschikt over een grafische insteekkaart.
Dus als aan de insteekkaart geen 2 monitoren aan kunnen, dan ga je geen 2 monitoren kunnen aansluiten.
EDIT: Dit is dezelfde informatie die Lange Pier zojuist gepost heeft.

Tijs.

Hier snap ik vrij weinig van, sorry trouwens van de onscherpe foto´s, ik heb hier van de dell website nog een foto van de achterkant:

footooes.jpg

Gein, zit op die videokaart toch een vga poort op?
Via de configuratiesoftware van die kaart de 2e monitor instellen, klonen of uitbreiden.

Ik wil hierbij een kleine opmerking bij plaatsen.
Foto 2 van #1 wijkt enorm af van de foto die je van de Dell site hebt geplukt.
Gezien de foto2 in #1 heb je een externe kaart met slechts 1 dvi aansluiting.
en volgens foto 1 een onboard vga.
Wat jij nu wilt in deze opstelling gaat nooit en te nimmer werken, zoals de anderen zojuist hebben aangegeven.
Als je dat wilt zal je er een losse kaart met 2 aansluitingen moeten plaatsen.

Laatst bewerkt:
Foto 2 lijkt mij inderdaad afwijkend van die foto van Dell. Die van Dell geeft 3 aansluitingen aan: 1x VGA, 1x HDMI en 1x DVI.
Maar als ik het goed zie zit er op foto 2 een DVI en een HDMI aansluiting. Op die HDMI zou je (m.i.) met een verloopkabel (evt. i.c.m. daarop weer (een) verloopstukje(s)) wel nog een tweede scherm met VGA aansluiting op moeten kunnen aansluiten.

Onder de streep geldt het volgende: Je kunt 2 monitoren alleen aansluiten op 1 grafische insteekkaart. Dus mixen met 1 monitor op de grafische insteekkaart en 1 monitor op de "ingebouwde" aansluiting gaat dus niet. Dat schreef ik ook al in mijn startposting.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Er is voldoende nuttige info gegeven, indien je het had gelezen had je de wijsheid al.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan