Dell XPS M1730 laptop accu laadt niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

tomaraya

Gebruiker
Lid geworden
3 mei 2011
Hallo,

Ik heb een Dell XPS M1730 laptop (2008) die vrijwel altijd via netstroom wordt gebruikt. Per ongeluk is een tijdje geleden stekker ongemerkt losgeschoten en is batterij volledig leeggelopen. Direct daarna wordt batterij niet meer opgeladen en adapter niet meer herkend. Ondertussen een nieuwe batterij aangeschaft. Wordt niet opgeladen, maar via netstroom kan ik de laptop wel weer gebruiken. Wat nu opvalt is dat ventilator veel en vaak aanslaat en dat software aanmerkelijk langzamer wordt. Ik heb al wat zitten lezen op diverse sites maar ik blijf met wat vragen zitten:
1) Het schijnt dat Dell slechte adapters heeft die deze problemen veroorzaken, zo ja is met aanschaf adapter probleem opgelost ?
2) Het schijnt dat er sprake kan zijn van oververhitting (agv ongeisoleerde verbinding tussen laptop en adapter op moederboard die zorgt voor oververhitting en (elektromagnetische) storingen op het moederbord met als gevolg dat adapter niet meer kan opladen, software vertraagd en uiteindelijk de laptop sloopt....
3) Het schijnt dat door stofvorming oververhitting wordt veroorzaakt waardoor mijn problemen worden veroorzaakt. Oftewel stofvorming verwijderen uit laptop resulteert in normaal laden en verdwijnen van traag werkende software, en vaak blazende ventilator.
4) kan het zijn dat de dc-jack kapot is waardoor accu niet meer wordt opgeladen.

Dell blinkt uit in het afhouden van vragen, dus vandaar via forum de vraag of iemand dit herkent en een strategie heeft voor het oplossen van dit probleem !

Alvast bedankt !

tomaraya

1. denk het niet, anders zou hij het helemaal niet doen.
2. denk t ook niet, maar kan wel dat je batterij leeggelopen is, waardoor er ergens iets, vóór de batterij kortsluiting maakt, waardoor hij niet wordt opgeladen.
3. Dat heet worden kan komen, doordat er veel stof in de laptop zit. Heb zelf een laptop van een aantal jaar oud die snel zeer heet is.
4. Denk t ook niet, zie 1.

Controleer de contactpunten van de batterij. Misschien is daar, door het leeglopen van de batterij, roest gekomen, waardoor hij niet oplaadt. Kan je er makkelijk afhalen met een stukje schuurpapier. Maar wat bedoel je met de 2e zin ''Per ongeluk is een tijdje geleden stekker ongemerkt losgeschoten en is batterij volledig leeggelopen.''?

Met de 2e zin ''Per ongeluk is een tijdje geleden stekker ongemerkt losgeschoten en is batterij volledig leeggelopen.'' bedoel ik dat de laptop aanstond terwijl de stekker uit het stopcontact was oftewel hij draaide op de accu. Alleen was er niemand die reageerde op het signaal dat de accu bijna leeg was en is de laptop vanzelf uitgegaan nadat de accu vrijwel leeg was.

Mijn nieuwe batterij/accu wordt ook niet opgeladen, dus volgens mij ligt het daar ook niet aan.

Hallo

4) kan het zijn dat de dc-jack kapot is waardoor accu niet meer wordt opgeladen.

Je vermeld dat de laptop wel werkt op de netadaptor , dus ... nee , deze is niet defekt.

Ik zou eerder het laadcircuit op het motherboard verdenken.

Mijn nieuwe batterij/accu wordt ook niet opgeladen
....en is batterij volledig leeggelopen

Indien je geluk hebt , is het "slechts" een defekte s.m.d. zekering in het laadcircuit.

Vermoedelijk heeft dit defekt inderdaad als basis dat er te veel stof aanwezig is.

Onvoldoende koeling ---> oververhitting --> sneuvelen componenten .

Het veel te heet worden van deze laptop dient uiteraard ook nog aangepakt te worden.

Wat nu opvalt is dat ventilator veel en vaak aanslaat en dat software aanmerkelijk lan....

Hoe zuiver te maken :

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/616055-ventilator-probleem?highlight=laptop+zuiver+maken

Hopelijk heb je hier iets aan .

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan