Dell

Status
Niet open voor verdere reacties.

boris 555

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2001
mijn zoon wil een nieuwe pc gaan kopen ,hij komt steeds bij DELL uit ,maar hij is iemand die nog wel eens zelf wat verandert ,bij sommige merken als je daar format geeft heb je weer problemen omdat hij bij het opstarten weer eens geen drivers kan vinden COMPAQ
had dit ook is dit bij dell ook het geval ????of is dit toch een pc die je nog lekker zelf kan aanpassen en niet zo dat de fabrikant er weer allerlei vaste dingen in heeft staan ,en wat zou volgens jullie nu een goede pc zijn van rond de 700 euro:thumb:

Ik werk in IT met Dell computers

Je kunt gerust een DELL systeem aanschaffen. Gebruiken gewoon insteekkaarten van a-merken. Ook kun je op hun site gewoon het serienr van de betreffende computer invoeren en krijg je een mooi overzicht van de drivers per besturingsysteem. Dell is een aanrader. Wel duur maar goede ondersteuning!

Wij hebben al jaren Dell en zijn er zeer tevreden over.
Nu hebben we een Dell dimension 4400 pent 4 met alles erop en eraan. Goede backup cd,s zijn er bij geleverd en over de service hebben wij ook nooit te klagen gehad.

Ik heb in de periode die ik stage gelopen heb bij een aantal mensen problemen met Dell's moeten oplossen.

Dit was meestal een gebruikersfout (pc erg vervuild e.d). Het ging hier ook om de p4 van Dell. 1 keer een kapotte pc gehad, maar die kon na het bellen van de servicedesk opgehaald worden.

Als ik me niet vergis zit er bij die Dell pc's 3 jaar onsite garantie.

Je kan gewoon eigen kaarten erin stoppen voor zover ik weet. Heb wel aparte kaarten gezien in die pc's .. :)

Kortom gaan voor die Dell ;)

DELL is iet minder qua Compaq wat betreft uitbreidingen, maar het kan nog steeds een hoop problemen geven.

Waarom niet kijken bij een computerzaak en daar een computer in elkaar laten zetten met alles wat je erin wilt hebben. Dan kun je later makkelijk upgraden of uitbreiden.

Upgraden en uitbreiden is hier nooit een probleem geweest ;-)

Maar misschien is het net als met auto,s en zweer je gewoon bij een bepaald merk.

Ik zou als ik jou was lekker eentje zelf samen stellen dan weet je ook wat je er in krijgt en de in wil.
Groetjes Willem

Geplaatst door wvdwe
Ik zou als ik jou was lekker eentje zelf samen stellen dan weet je ook wat je er in krijgt en de in wil.
Groetjes Willem

Dat kan je geloof ik bij Dell ook. Op de website -> www.dell.nl kan je zelf de computer uitzoeken en bijna alles wijzigen.

Door Bokkie77: Dan weet je niet welke Hardware er allemaal in zit.

Echt wel!!!!!!!!
abreez.gif

Geplaatst door Marilyn

Echt wel!!!!!!!!
abreez.gif

Ok, Videokaart zie je wel, processor ook, maar . . .
Je weet niet wat voor merk/type HDD erin zit, welk merk geheugen, welk merk type moederbord of welk merk/type CDRom/CD-RW/DVD er ingebouwd is.

Videokaart
Model: NVIDIA GeForce3 Ti 500

Geluidskaart
Fabrikant: Creative
Model: Creative SB Live! Value (WDM)

Cd-rom-station (D)
Fabrikant: (Standaard cd-rom-stations)
Model: LITEON DVD-ROM LTD163

Cd-rom-station (E)
Fabrikant: (Standaard cd-rom-stations)
Model: LITE-ON LTR-24102M

HDD Maxtor 6l040l2

Een indicatie van wat ik ff snel heb kunnen vinden.

Maar weet je wat ik altijd merk in dit soort discussies, dat je altijd de zelfbouwers, zelfsmenstellers en een compleet systeem kopers hebt. En dat ieder voor zich vind dat hij de best gekozen pc heeft.
tekst-click.gif
tekst-duh.gif

Ieder voordeel heb z'n nadeel

Dell.
We hebben nu ook Dell, dankzij pc-prive.
Service: zolang je geen moeilijke vragen stelt of een antwoord snel wilt of iets vraagt over iets wat ze niet geleverd hebben (w98 driver, waarom wij leveren xp), is het wel acceptabel.
Voor degene die iets meer proberen en knoeien houdt het bij hun al gauw op.
Kwaliteit: tot nu toe goed. Alleen de behuizing komt wat goedkoop over.
Uitbreiding: ja hoor, best mogelijk.
Wat zit er in: zeggen ze lekker niet. Open halen en kijken, dan kom je nog een heel eind.
Prijzen: niet goedkoop, zeeeeeeker niet met accesoires.

Mijn advies: kun je wel doen, maar ik zou naar Paradigit (Arnhem) of zo gaan. Meer vrijheid in wat er in moet, en goed advies over wat erin kan en bij elkaar past.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan