Dell

• Onderwerp starter Onderwerp starter Richi
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Richi

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2004
Hey,

Is het verstandig om bij DELL 2 PC's en een laptop te kopen! Want ik hoorde iemand zeggen dat hij slechte ervaringen met DELL heeft. Ik hoop dat jullie mij iets meer over de kwaliteit en de betrouwbaarheid van DELL kunnen vertellen. Want de prijzen zien er niet verkeerd uit!

Alvast bedankt,

Richi

JA, dat zal altijd blijven. Mensen met goede en slechte ervaringen. Ik heb dus hele goede ervaringen met Dell. Superstabiel en erg snel systeem, ik zou zeggen doen, je hebt er zeker geen miskoop aan.

Dell is een A merk maar geen clone, dus merk gebonden.

Dell was eerst een bedrijfcomputer en later kon je deze bestellen met 80 euro verzend kosten, en je kan deze computer niet in de winkel bestellen. net zo als IBM, COMPAQ.

Standaard is DELL een goed systeem, daar is weinig op te zeggen.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door dutchdavid
Mee eens wat humpe zegt! Standaard!

Ook een ongefundamenteerde mening, kijk eens bij mijn Systeem 2 en durf te beweren dat het 'standaard' is.
Dell vereist voor latere uitbreiding geen 'speciale' merken of zoiets, gewoon het spul van de lokale pc-boer werkt er ook gewoon in, zoals tegenwoordig eigenlijk alle A merken.
Ik heb in de loop der jaren heel wat A-merken en 'kloon' pc's onder handen gehad en Dell is eigenlijk de enigste die altijd perfect afgewerkt was (aan de binnenkant dus)

Kortom, in mijn ogen een prima pc.

Toevallig heb ik een tijd lang het transport verzorgd naar de particulieren en bedrijven in nederland en dat traject is ook netjes verzorgd!

De totale status van je order is te volgen op walshwestern.com zodra je een order nummer hebt. Houd dit dan wel goed in de gaten want we staan voor de deur zonder dat je het weet. Er worden namelijk in de regel geen afspraken gemaakt voor levering.

Ik zelf vind dat dell goed spul levert, maar dat is een mening zoals iedereen een mening heeft. Bovendien kan je je systeem zelf samenstellen zodat je exact weet wat je koopt.

Veel plezier met je nieuwe computer.

Gr.
wodkabuikje

Laat ik het zo zeggen, ik zeg standaard omdat het niet mijn eigen keus zou zijn om een Dell, Ibm of compaq te kopen.

Ik wil graag alles bij aankoop 100% zelf kunnen kiezen, dus de merken waar ik zelf het meest tevreden over ben.

Mij staat ook tegen dat bij Dell e.a. vaak dingen geintegreerd zijn op het moederbord.

Ook valt het mij op dat mijn pc boer vaak vele malen goedkoper is. Hoewel dit niet helemaal vergelijkbaar is omdat je bij Dell natuurlijk wel een gedeelte voor de naam betaald ( zoals bij vele anderen!)

Opzich niets mis met Dell ( mijn schoonvader heeft er net een gekocht) maar ik zelf vind die systemen handig voor mensen die toch geen ingrijpende veranderingen in de toekomst van plan zijn ( hooguit een update van sommige hardware) en die zelf geen kaas hebben gegeten van het bouwen van pc's.

Lekker makkelijk kant en klaar!

Ook staat mij het eventuele preinstalled OS tegen, met zo'n recovery cd.

..........Mij staat ook tegen dat bij Dell e.a. vaak dingen geintegreerd zijn op het moederbord.

Ook valt het mij op dat mijn pc boer vaak vele malen goedkoper is. Hoewel dit niet helemaal vergelijkbaar is omdat je bij Dell natuurlijk wel een gedeelte voor de naam betaald ( zoals bij vele anderen!)

Opzich niets mis met Dell ( mijn schoonvader heeft er net een gekocht) maar ik zelf vind die systemen handig voor mensen die toch geen ingrijpende veranderingen in de toekomst van plan zijn ( hooguit een update van sommige hardware) en die zelf geen kaas hebben gegeten van het bouwen van pc's.

Lekker makkelijk kant en klaar!

Ook staat mij het eventuele preinstalled OS tegen, met zo'n recovery cd.

Inderdaad, bij de goedkopere modellen zit er veel geïntegreerd, maar dat zit ook bij alle budget modellen bij de pc boer.
Hoezo geen ingrijpende veranderingen, een Dell kan je net zo veranderen als ieder andere willekeurige kloon.
Wat is er mis met een recovery cd? Ik ben in een uur klaar met installeren, inclusief office en weet ik veel wat meer. Jij mag iedere keer cd'tjes wisselen om al je programma's erop te krijgen en updates binnenhalen moeten we bij een schone installatie allemaal.

Ik bouwde ook altijd mijn eigen pc's, maar als je gaat kijken wat dat kost en wat je voor hetzelfde geld krijgt bij Dell, daar krijg jij geen systeem voor in elkaar, inclusief de software.

Eh...cd'tjes wisselen hoef ik ook niet, heb een unattend dvd set.

Maar goed...

Toch ben ik bij de pc boer goedkoper uit!

Dell kun je idd net zo veranderen als je wil...maar ik vind de onhandigheid dus de onboard hardware.
Die zou ik dus allemaal uit moeten zetten, waarvoor zou ik ze dan kopen???

Maar ach ieder zijn mening en ieder het zijne.

BTW, uit mijn mond is nooit gekomen dat een Dell computer slecht zou zijn, ze functioneren prima!
Ze passen alleen niet bij mijn eigen eisen!

Eh...cd'tjes wisselen hoef ik ook niet, heb een unattend dvd set.

Dus je eigen restore 'cd' :p

Maar goed...

Toch ben ik bij de pc boer goedkoper uit!

Dell kun je idd net zo veranderen als je wil...maar ik vind de onhandigheid dus de onboard hardware.
Die zou ik dus allemaal uit moeten zetten, waarvoor zou ik ze dan kopen???

Je hebt alleen bij de instapmodellen onboard VGA e.d. bij de middenklasse zit dat er niet eens meer op, dus hoef je ook niet uit te zetten. Bovendien een goede on-board VGA is altijd beter als een low budget los exemplaar.

Maar ach ieder zijn mening en ieder het zijne.

BTW, uit mijn mond is nooit gekomen dat een Dell computer slecht zou zijn, ze functioneren prima!
Ze passen alleen niet bij mijn eigen eisen!

Tuurlijk mag jij het niet bij je eisen vinden passen, daar zijn we individuen voor :D

Ik kan alleen niet tegen een ongefundeerde mening geven, zonder dat daaraan enige kennis aan ten grondslag ligt (maar jij hebt dus wel ervaring ermee ;) )

Van mijn kant niks dan goeds over Dell.
Goede systemen en een goede online support waar je zonder al te veel moet zoeken je drivers enzo kunt vinden.
Ik heb 1 pc en twee laptops van Dell iets anders komt er bij mij niet in.
Als je een Dell besteld kun je die online configureren naar je eigen wensen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan