Dell''s belachelijke prijzen!!!

• Onderwerp starter Onderwerp starter SPY
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

SPY

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 sep 2004
3,5 jaar geleden kocht ik een Dell XPS 710, dual core 2.4 Ghz, 2MB ram, 320 GB harde schijf en een 8800 GTX video kaart ein, voor 2500+ euries.

zou dat nu niet meer doen, maar 3,5 jr geleden had je geen andere keus, destijds waren deze specs enkel verkrijgbaar als je zelf je pc bouwde of m bijvoorbeeld liet bouwen door Dell zoals ik toen deed.

mijn videokaart ging 7 mnd geleden kapot, (eigen schuld, stof). heb m vervangen door een ENGTX275.
een maand geleden begon de ellende, soms ging mijn pc niet meer aan, moest dan een uur wachten en weer proberen waarna hij t meestal wel deed. maar t werd erger en erger, wat uiteindelijk resulteerde in dat ik m maar 1 keer per dag aan kon zetten, als ik geluk had, anders schoot hij bij starten in de stand by/ energie mode.

het bleek de powersupply/voeding te zijn.
en nu komt t, ik kan deze niet zomaar vervangen blijkt nu.
de voeding i zeer speciaal daar mijn moederbord 2 voedingsstekkers nodig heeft, de voeding moet dus 2 van die witte brede, platte stekkers hebben en dat brengt de kosten voor deze nieuwe voeding op..... (schrik niet).... 289 euro!!!!
een 750 W !!!! kan een Nexus 850 W voeding kopen voor 128 euro!!!!

ik vind dit echt zwaar bellachelijk dat Dell zulke hardware gebruikt, of is het dat 3,5 jr geleden niet anders kon dan het installeren van dit soort ongebruikelijke hardware.

toch maakt dit alles dat ik NOOIT meer een Dell zal aanschaffen,
WAT EEN AZETTERS!!!!!!

leon

Hallo

Of ... je laat de "defekte voeding" herstellen door een lokale t.v. technieker.

Meestal zijn het slechts enkele condensatoren die uitgedroogd zijn , snel te controleren en vervangen.

Deze kosten niet veel , een t.v. technieker heeft deze ook op vooraad.

Peter

@modag en topic-starter: Als je voor die refurbished voedingen gaat, moet er wel op gelet worden dat het apparaat ook 230 volt aankan én erop ingesteld staat (wellicht via een schuifje)... Anders krijg je zo'n mooie vonk, de geur alsof je je hand op de hete barbecue hebt gelegd en er gaat dan zéker geen stroom (meer) uit komen...

Tijs.

Hoi,

Ja daar heb je gelijk in maar gaf aan dat dit ook eventueel een oplossing zou kunnen zijn dus nam ik aan dat hij daar wel op zou letten.

allemaal bedankt voor jullie reactie.
Modag, ik heb die link geprobeert maar ik kreeg een error melding dat er iets met de server of the site
was wat maakte dat ik m niet kon aanschouwen.
en nee, ik zou daar niet op gelet hebben, dat met die 230 V.
maar, gelukkig is dit geen probleem. ik heb de pc naar de reparatie winkel gebracht bij mij om de hoek en
die maakt alles in orde voor me. dus mochten zich problemen voordoen dan moeten zij dit ook weer repareren.
maar ik ga er van uit dat alles goed gaat daar.

het was misschien een goede oplossing geweest, om zo'n tv reparateur te proberen, en op zeker veel
goedkoper. maar, zoals ik al zei heb ik al de opdracht gegeven de reparatie uit te voeren, voor de aankoopsom,
30 euro onderzoeks kosten, en 15 euro inzet geld.
kan m makkelijk zelf plaatsen maar neem t zekere voor het onzekere en laat t daaom maar door hun doen.

hopenlijk blijft mn pc t nu weer voor een paar jaar doen, mn videokaart en voeding zijn weer nieuw, en ik
verwacht niet snel probelem met mn processor of moederbord (laten we het althans hopen!!), de rest is makkelijk te vervangen en standaart.

leon

Ik heb zelf met XPS computers gewerkt, en ik moet zeggen: Solide spul! :)

Hopelijk blijft na reparatie van de voeding het systeem het inderdaad nog een aantal jaren goed doen.

Tijs.

solide spul, ben t helemaal met je eens!
afgezien van de belachelijke prijzen is t verder inderdaad een hele fijne pc!
ach ja, alles heet zn voor en nadelen zullen we maar zeggen...

leon

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan