Demonteren koelelement

Status
Niet open voor verdere reacties.

MrBeanstra

Gebruiker
Lid geworden
9 apr 2001
Berichten
332
Ik ben er na het assembleren van mijn computer achter gekomen dat mijn moederbord kaduuk was. Het nieuwe moederbord heb ik intussen al, maar ik heb nu een probleem.

De processor (AMD64 S754) zit nu dus vast aan het koelelement door de koelpasta. Hoe plaats ik de processor incl koelelement op het nieuwe moederbord? De eerste keer heb ik eerst de processor geplaats die je dmv een hendeltje vastzet en daarna het koelelement daarop geplaatst die je vervolgens weer vastzet dmv een hendel. Omdat de twee nu aan elkaar zitten kun je dus het eerste hendeltje niet bedienen en kun je de processor er niet in krijgen.

Als ik het koelelement moet demonteren, hoe doe ik dat dan, want momenteel zit ie muurvast aan de processor geplakt.
 
heb het eens voor elkaar gekregen met een haardroger op het koelelement te blazen tot de pasta zacht werd!!! en dan zachtjes iets te bewegen tot het los kwam!!!!
 
Ik kan me voorstellen dat de processor erg heet wordt als je er met een haardroger op blaast. Is dat niet schadelijk?

Daarnaast wordt de processor in bedrijf ook erg warm, maar is he dan gewoonlijk dat de koelpasta vloeibaar wordt?
 
moet je voorzichtig doen het hoeft maar iet zachter te worden zodat je ze van elkaar af kunt halen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan