• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Denk dat ik een macro nodig heb maar welke?

Status
Niet open voor verdere reacties.

bascas

Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2006
Beste,
In bijgevoegd bestand zit een voorbeeld planning die ik graag wil automatiseren. Op het blad invoer komen de namen en tijden van medewerkers te staan, vervolgens wil ik dat dit op een of andere manier op de andere tabbladen wordt aangegeven dmv arceren of letters. Maar welke functie kan ik hier het beste voor gebruike? Ik heb de functie "als"gebrobeerd, maar ik kom er niet uit.
Wie kan mij helpen?
Alvast bedankt.:o

Bijlagen

bascas zei:
Beste,
In bijgevoegd bestand zit een voorbeeld planning die ik graag wil automatiseren. Op het blad invoer komen de namen en tijden van medewerkers te staan, vervolgens wil ik dat dit op een of andere manier op de andere tabbladen wordt aangegeven dmv arceren of letters. Maar welke functie kan ik hier het beste voor gebruike? Ik heb de functie "als"gebrobeerd, maar ik kom er niet uit.
Wie kan mij helpen?
Alvast bedankt.:o

Hoi,
Ik begrijp je vraag niet zo maar volgens mij wil je op het blad bv: dinsdag aangeven hoeveel uur piet precies gewerkt heeft.

wat bedoel je met arceren of letters?

Ik denk anders dat ik wel een andere sheet voor je heb, betreft het bij houden van gewerkte uren, laat het maar even weten hoe je het bedoelt, anders stuur ik hem wel even door.

gr Erick.

Bascas

zie bijlage

Paar mededelingen:

- de kleurtjes komen er via Voorwaardelijke Opmaak
- de formule is een gewone ALS functie.
- Kopieer het blad van maandag (als je alles in orde gemaakt hebt), voor de andere dagen. Dit vermijdt extra werk.
- Ik heb enkel nog maar Piet gedaan, de anderen zijn analoog gewoon de celverwijzingen aanpassen.

Wigi

Bijlagen

Bascas,

Als ik je goed begrijp bedoel je dit.

Bijlagen

Erick,

Ik zie dat Wigi met hetzelfde probleem temaken krijgt, namelijk bij een eindtijd van 17:00 en 23:00 uur.
Kijk maar eens naar het voorbeeld.

Ad.

Bijlagen

Ik interpreteer een x in het vakje onder de 14 nijvoorbeeld als:

die persoon werkt van 14u00 tot 14u59.

Als er dus 7u tot 23u staat zal het vakje van 7 een x krijgen en 23 niet. Want 23 slaat op "werken van 23u tot 23u59".

Als de vragensteller een andere opvatting heeft, dan moet hij dat melden en probeer ik het aan te passen.

Wigi

Inderdaad Ad.

Dat is dus hetzelfde als ik al eerder gepost had.

Wigi

Op de een of andere wijze accepteert de formule het "=" teken niet als je met tijden werkt.

Je lost dit op door het gebruik van Integer om de tijd om te zetten naar getal.

je doet dit alsvolgt:
ALS(EN(INTEGER(M1)>=INTEGER(invoer!$B$3);INTEGER(M1)<=INTEGER(invoer!C3));"x";"")
Je andere formules werken wel omdat daar de > en < tekens geldig zijn.
Succes

Groeten Leo

Laatst bewerkt:
wat doe ik fout

Ad Becude zei:
Beste Ad,
Bedankt voor je voorzet, het bijna wat ik zoek, ik probeer het eerst zelf naar mijn wens te maken, maar als ik de formules van b3 t/m t6 wil doorvoeren om zodoende meer medewerkers kwijt te kunnen lijkt er iest verkeerd te gaan, maar\wat?

Trouwens iedereeen alvast bedankt voor de input:thumb:

groetjes Bas

Bas,

Als je meer medewerkers kwijt wilt zul je eerst de formules onder B even moeten aanpassen, en dan kun je ze per rij doorvoeren naar rechts.

Ad.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan