denk dat mijn pc kapot is

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcelklip

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 jan 2005
hallo

ik denk dat men pc kapot is

ik heb even een filmpje gemaakt ook met geluid luister maar eens naar die piepjes

<a href="#" onclick="newwindow=window.open('http://www.zideo.nl/zideomediaplayer.php?zideo=6b3457616e773d3d&playzideo=6c494b566d31593d&popup=6c494b566d31593d','ZideoPlayer','height=360,width=480,left=100,top=100,resizable=yes,scrollbars=no,toolbar=no,status=yes');">Klik hier voor het filmpje</a>

enzo gaat hij heel lang door

Haal alle stekkertjes er één voor één uit en stop ze er weer op de selfde plek in, goed aandrukkne, ook aan de achter kant waar je netwerk kabel, toetsebord enz zitten, alles goed aandrukken en kijken wat ie doet:)

Sins wanneer is het eigelijk ??

Aan de piepjes te horen denk ik het eerst aan het toetsenbord.
Ligt dara niet toevallig iets op of zo??

Probeer anders eens een ander keyboardje.

hallo

ik heb nu alles goed aangedrukt maar het werkt nog niet maar nu heb ik een ander probleem

eerst stopte die videokaart ermee
en nu start men pc niet meer op dus hij doet nu helemaal niks meer ook geen piepjes meer

heten foto's tegenwoordig ook filmpjes :D :D .
of komt er eerst nog een tekenfilm en dan pas de hoofdfilm ;)

Filmpje werkt hier prima, hoor, maar daar schiet je nu niet veel meer mee op, dat was het alarm van de CPU, die te heet zou moten zijn, maar dat kan natuurlijk niet bij een PC die je pas aanzet.

Je kunt onderstaande nog doen, om de boordoener te schterhalen, als een andere voeding ook niet werkt.

Bouw alles uit, leg het moederbord op een houten plank, met alleen de cpu
erin, hang er nu de luidspreker er aan, reset met de jumper clrcmos, de bios,
of haal het batterijtje er een tiental minuten uit.

Zoek de 2 powerswitchpinnen, waar dus eerst de powerswitch aan zat, even
onthouden dus, of in de manual van het moederbord kijken, dus ook de
videokaart, en de geheugenlatjes er/uit/af halen.

Sluit de voeding aan, en kortsluit even die 2 powerswitch pinnen, nu moet je
biosbeeps krijgen, er zit immers geen videokaart, en geheugen in, geen
signaal, voor 99% je moederbord overleden, mocht er ook nog een FSB switch of
jumpers op zitten, deze op 100mHz zetten, en nogmaals proberen.

Wel bios beeps, 1 reepje geheugen plaatsen, en nogmaals proberen, eventueel omwisselen, weer
biosbeeps, de videokaart plaatsen, en monitor aansluiten, geen beeps, wel
beeld, wel beeps, videokaart niet goed.

Voor de manual, als je die niet hebt, kijk op het bord naar merk en type, en haal hem op bij de mobobakker.

Filmpje werkt hier prima, hoor, maar daar schiet je nu niet veel meer mee op, dat was het alarm van de CPU, die te heet zou moten zijn, maar dat kan natuurlijk niet bij een PC die je pas aanzet.

Je kunt onderstaande nog doen, om de boordoener te schterhalen, als een andere voeding ook niet werkt.

Bouw alles uit, leg het moederbord op een houten plank, met alleen de cpu
erin, hang er nu de luidspreker er aan, reset met de jumper clrcmos, de bios,
of haal het batterijtje er een tiental minuten uit.

Zoek de 2 powerswitchpinnen, waar dus eerst de powerswitch aan zat, even
onthouden dus, of in de manual van het moederbord kijken, dus ook de
videokaart, en de geheugenlatjes er/uit/af halen.

Sluit de voeding aan, en kortsluit even die 2 powerswitch pinnen, nu moet je
biosbeeps krijgen, er zit immers geen videokaart, en geheugen in, geen
signaal, voor 99% je moederbord overleden, mocht er ook nog een FSB switch of
jumpers op zitten, deze op 100mHz zetten, en nogmaals proberen.

Wel bios beeps, 1 reepje geheugen plaatsen, en nogmaals proberen, eventueel omwisselen, weer
biosbeeps, de videokaart plaatsen, en monitor aansluiten, geen beeps, wel
beeld, wel beeps, videokaart niet goed.

Voor de manual, als je die niet hebt, kijk op het bord naar merk en type, en haal hem op bij de mobobakker.

eh zoveel verstand heb ik er niet van maar ik ga het proberen

eerst even een paar foto's maken waar alles in moet

ik heb nu de moederbord en processor aangesloten op de voeding ik doe hem aan maar ik krijg geen piepjes wat betekend dat

Bijna 100% zeker moederbord dood

(speakertje hoop ik toch wel aangesloten he???)

maar de ventilator van de processor gaat wel draaien

hier heb je nog een filmpje

is alles zo goed aangesloten

<a href="#" onclick="newwindow=window.open('http://www.zideo.nl/zideomediaplayer.php?zideo=6b3457616e773d3d&playzideo=6c494b566e46593d&popup=6c494b566e46593d','ZideoPlayer','height=560,width=400,left=100,top=100,resizable=yes,scrollbars=no,toolbar=no,status=yes');">Klik hier voor het filmpje</a>

Laatst bewerkt door een moderator:
als de speakers zijn aangesloten, en geen geluid.. lijkt erop dat dit allemaal wel doet.

Maar zou toch een bepaalde piep moeten komen vanwege het ontbreken van het geheugen??

/offtopic
voor allen die meevoelden. dank. in IE heb ik wel wel een filmpje bij de link. in FF niet. ach..

hier heb je nog een filmpje

is alles zo goed aangesloten

<a href="#" onclick="newwindow=window.open('http://www.zideo.nl/zideomediaplayer.php?zideo=6b3457616e773d3d&playzideo=6c494b566e46593d&popup=6c494b566e46593d','ZideoPlayer','height=560,width=400,left=100,top=100,resizable=yes,scrollbars=no,toolbar=no,status=yes');">Klik hier voor het filmpje</a>

Dat is nauwelijks te zien.:confused:

Gaat om de voeding, eventueel de extra 12v aansluiting, de processor en het moederbordspeakertje, voor de rest niets, en dan zou je al biosbeeps moeten krijgen.

Ook de bios gereset?

Moet dat moederbord ook nog met een vier pin aansluiting worden aangesloten? Ik zie daar namelijk wel een stekker maar geen voedingkabel.

dat vierkant wit blokje bedoel je

die had ik later wel aangesloten maar nog geen piepjes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan