DEP- preventie van gegevensuitvoering windows vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

melanie1986

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2012
Hallo,

Ik hoop dat iemand me hierbij kan helpen, ik zit met het volgende probleem; Ik gebruik al een tijdje een programma ( software om muziek te mixen ) ineens krijg ik het programma niet meer geopend met vervolgens de melding dat dit door DEP wordt geblokkeerd.
Ik heb toen bij de instellingen geprobeerd dit programma uit te sluiten voor DEP, dan krijg ik een melding dat dat niet mogelijk is. Oke, dan maar het hele DEP gebeuren uitschakelen.
Deze staat uitgeschakeld, en nog krijg ik het programma niet open en nog steeds volgt de melding dat dit door DEP geblokkeerd wordt, terwijl deze staat uitgeschakeld!
Wie o wie kan me vertellen wat ik hieraan kan doen?

Het probleem op andere manier opgelost; software verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, dit lijkt te werken!!

Nou deze blijdschap bleek van korte duur; het programma liep steeds vast en werd spontaan ook afgesloten.....
Daarna andere versies van programma geïnstalleerd, laatste updates, noem maar op, en daar is dan weer; het geweldige DEP die alles weer blokkeert...
Ik weet nu echt niet meer wat ik kan proberen, heb alles gedaan naar mijn idee...
Ik hoop dat een wizkid mij hier kan helpen ;-)

Laatst bewerkt:
DEP is een functie in windows die voorkomt dat software andere software op het systeem "aanvalt" via geheugen/process manipulatie.

Je kunt DEP (data execution prevention) alleen uitzetten voor niet-kritische windows processen. Het feit dat DEP nog steeds aanslaat betekend dat windows "denkt" dat je muziekprogramma probeert kritische windows processen aan te vallen.

Dit kan komen door een foutieve driver / slecht geschreven software / niet goed afgehandelde kritische fouten in de software. Gezien je andere klachten met het programma gok ik dat de software gewoon zwaar brak is (of zelfs expres vijandig is).

Heb je al geprobeerd om de software te draaien in "windows xp compatible" modus? Als het probleem voortkomt uit slechte drivercalls vanuit je programma kan dat misschien helpen.

Hi,

Bedankt voor je snelle antwoord.....Ik heb inmiddels contact opgenomen met de uitgever van de software, deze herkent dit probleem helemaal niet en zegt dat dit probleem bij Microsoft ligt, dezelfde vraag daar op een forum geplaatst, tot dusver zonder nuttig resultaat.
Ik heb zelf geprobeerd een soortgelijke software te downloaden....wederom de melding van dep, dit geeft dus ook aan dat het niet aan de software ligt.
Het is een programma om muziek te mixen, waarbij ik dus ook altijd een controller in de usb poort aansluit.
Als ik het programma draai zonder de controller in de usb poort aan te sluiten, dan wilt het programma wel opstarten ( soms valt hij dan later toch nog weg door dep ) als ik eerst de controller in de usb poort aan sluit en dan het programma open, dan blokkeert dep het direct....lijkt dus ook wel of dep de controller als ''gevaar'' ziet....dit alles dus nog steeds terwijl dep volledig uitgeschakeld staat.
Deze krijg ik via de opdrachtprompt ook niet meer ingeschakeld, hoe dat kan weet ik ook niet.

Ik weet echt niet meer wat ik nu nog kan doen, hoop echt dat iemand me hiermee kan helpen, alle suggesties zijn zeer welkom;-)

Herinstalleer de drivers van je moederbord eens (liefst nieuwste versie). Als dat niet helpt wordt het lastig. Het zou dan nog steeds een software probleem kunnen zijn, maar ook een hardware defect ergens.

ik hoop dat dit zal werken! ik heb er verder geen enkel verstand van
waar kan ik die drivers vinden?

Heb net even gekeken, en ik heb versie 6.0 (build 6002 ; service pack 2) windows vista home premium

Ik heb de naam van mn moederbord weten te achterhalen, en ik heb deze site met drivers gevonden......Nu heb ik echter geen enkel idee welke drivers ik zou moeten installeren, kan iemand me hiermee helpen?

Het is deze site; http://devid.info/model/16831

Zou terugzetten v/e herstelpunt nog werken? Naar een punt voor de problemen begonnen?

Hi, dank je wel voor jullie reacties.
Ik ben al administrator op deze computer, dus al die stappen al doorlopen....Ik dacht dat ik alles geprobeerd had en had t bijna opgegeven; maar ik heb het opgelost!
Ik heb de drivers van de controller verwijderd en de nieuwste geïnstalleerd, toen kreeg ik zelf de melding of ik de blokkering op wou heffen ( wat eerst niet kon ) en hij doet het!!
Heb het overal in gezocht en ben ontzettend blij dat ik nu eindelijk de oplossing heb, hartstikke bedankt voor het meedenken!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan