Deploy.jar firewall [137.254.16.78]

Status
Niet open voor verdere reacties.

radicalgamer

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2010
Berichten
595
Hoi,

Ik zit rustig op een website, en half naar een film op tv te kijken, en na ik gok een halfuur NA het laden van de site krijg ik van mn antivirus een melding dat:
deploy.jar
Verbinding probeert te maken met '137.254.16.78', volgens deze WHOIS website, gaat het hier echter over een ISP 'Oracle'.
Is dit Oracles manier van auto-updaten, vind ik nogal 'apart'...
deploy.jar staat overigens in 'C:\Program Files (x86)\Java\jre7\lib\'.
Volgens één van de weinige andere forumposts die ik heb kunnen vinden (toevallig alleen van de maker van de firewall die ik gebruik) wisten zij ook niet zeker wat ze er mee aan moesten...

Anyway, na dat hele gedoe met de Java lekken en de nogal late patchronde van Oracle komt dit nogal raar over, het lijkt van Oracle te zijn, vanwege de IP range die bij Oracle hoort, maar toch...

Heeft iemand advies wat hiermee te doen?
 
Hoi,

Dit is een pop-up van java, indien je hebt geupdate naar versie 7 update 13 dan krijg je er ook de vermelding (Java afbeelding) bij dat het van Java afkomstig is indien deze geverifieerd is.
(Zie ook afbeeldingen hieronder)

Java 7 Update 11 melding:
java-click2run.png


Java 7 Update 13 melding:
JavaSecurity.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nou dat is het m juist, ik krijg niet van Java een melding, en start ook niets handmatig, of automatisch voor zover ik weet.
Ik krijg de melding van mijn firewall dat deploy.jar verbinding probeert te maken met de eerder vermelde IP.

Firewall is overigens Comodo, krijg dan rechtsonderin zo'n melding.
 
Hoi,

Comodo geeft vaker zulke meldingen, gewoon toestaan klikken indien je het vertrouwt, indien je het niet vertrouwt gewoon blokkeren.
Comodo kan soms problemen opleveren bij sommige applicatie's omdat Comodo sommige applicatie's onterecht blokkeert.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan