depressie

Status
Niet open voor verdere reacties.

leonard0

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2003
heey mensen, ik heb een super goede router met wlan.
hij werkt perfect en heb nooit klachten. nu moet ik binnenkort wlan instellen, maar ik kom er niet meer in! ik weet mijn wachtwoord niet meer en misschien ook mijn login niet, ik heb niks opgeschreven en al 101 keer geprobeerd. Ik kom dus niet meer in de ingebouwde software en firewall, iemand een ideetje?

Meestal zit er een resetknop op je router die je een paar seconden in moet houden, waarna de inloggegevens en alle instellingen weer naar standaard worden ingesteld.

EDIT: OF probeer:

gebruiker: admin
paswoord: admin

Laatst bewerkt:
of deze misschien

Hoi

Deze wilt ook wel eens helpen bij de meeste routers.
Login :admin
wachtwoord : password
Probeer het in iedere geval ik zal :thumb:
Veel succes

wat voor router is het? meestal staat in de handleiding wel een procedure voor het herstellen van wachtwoorden, vaak is de enige optie inderdaad resetten, zoals Smartguy al meldde. Je bent dan wel je instellingen kwijt. In de handleiding (die vaak ook in PDF formaat op de site van de fabrikant te vinden is), staat ook doorgaans het standaard password.

Re: of deze misschien

Geplaatst door apostel
Hoi

Deze wilt ook wel eens helpen bij de meeste routers.
Login :admin
wachtwoord : password
Probeer het in iedere geval ik zal :thumb:
Veel succes
Nee, niet meer. Aangezien "password" een default(standaard) password bij sommige routers is en leonard0 zijn router reeds van een password heeft laten voorzien dat anders is dan het default password.

Het resetten is nog een mogelijkheid, maar je moet de instellingen die je in de router gedaan hebt na de aanschaf wel nog goed weten om de router weer als vanouds te kunnen laten functioneren.

Dennis.

alle wachtwoorden e.d. heb ik al geprobeerd, volgens mij heb ik er zelf 1 ingezet. dus dat admin e.d. heeft geen zin helaas. je kan alles wel naar de fabrieksinstellingen zetten maar dat moet via de software. helaas heb je dan een wachtwoord nodig... :(

bedankt voor reageren overigens. het is een eminent 4102 geloof ik, er zit een reset knop op achterkant maar ik vraag me af of die ook wachtwoorden weghaald.

heb trouwens niks kunnen vinden in de handleiding over vergeten wachtwoorden, ik heb de reset button dus nog niet geprobeerd..

De standaard inloggegevens blijken inderdaad admin/admin te zijn, blijkbaar is het wachtwoord dus helaas veranderd.

Probeer dit truukje uit de handleiding (je bent dan helaas wel de settings kwijt, maar moet dan weer met admin/admin kunnen inloggen):

U kunt het modem resetten d.m.v. het knopje aan de achterkant volgens de
volgende procedure:
1. Zet het modem aan en wacht tot het is opgestart.
2. Druk met een paperclip in het kleine gaatje naast de USB connector op de
achterkant.
3. Houd het knop je ingedrukt, het modem start nogmaals op
(Alle lampjes gaan branden).
4. Laat het knopje pas 10 seconde nadat het modem voor de 2de keer is
opgestart los.

ik heb het gedaan (vandaar dat het zolang duurde) en het werkt! super, super bedankt! ik was al bang dat ik diep in de nesten zat. ook gebruiksvriendelijk beschreven!
instellingen was niet meer zo moeilijk, en wlan moet ook werken als het goed is, heb ik dat gelijk opgelost.
:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan