desktop afbeelding

Status
Niet open voor verdere reacties.

martijnvr

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Het is niet helemaal netjes van me, maar 't stoort me vreselijk:
onze systeembeheerder heeft iedereen dezelfde bureaubladafbeelding gegeven en dat is het vreselijke logo van 't bedrijf. Nu probeer ik mijn oude afbeelding weer terug te zetten maar die optie is geblokkeerd. Heeft iemand een idee om deze blokkeering te omzeilen? Locale gebruikers maken gebruik van Win XP (prof) en systeembeheer draait Win server 2003. :mad:

Als het je zo stoort klop dan aan bij de beheerder of je manager.

Als hij het slim voorelkaar heeft en je mocht een oplossing vinden voor je probleem dan heb je binnen no time de oude achtergrond weer (het zal een active directory policy zijn en die zijn leidend)

Ik denk als je maar beperkte rechten hebt dat je dit niet kan wijzigen.

Staat toevallig Irfanview geinstalleerd? Daarmee kan het bij ons wel. Ik weet alleen niet hoeveel profielruimte de gebruikers bij jullie hebben, maar dat kan door Irfanview wel snel vollopen als je kiest Set as wallpaper (bmp). Of je moet een gif gebruiken, dan valt het wel weer mee.

Helaas helpt Irfanview ook niet. Alles al geprobeerd, terwijl ik toch lokaal administrator ben! 't Is erg slim dichtgetimmerd...
Wat ik zie gebeuren is het volgende: Ik selecteer afbeelding als Wallpaper, de cursor is een tijdje aan het 'denken' en je ziet het beeld even verspringen waarna het logo weer voorkomt.

Laatst bewerkt:
Zie je de afbeelding van het logo in de windowsmap in de verkenner?

Het logo staat in een jpg. Deze staat in \\Netlogon op het netwerk, en overschrijft lokale wallpapers. Uiteraard heb ik geen rechten dit bestand te overschrijven (alleen leesrechten). Verder maken we gebruik van login.bat op diezelfde netwerklocatie.

Laatst bewerkt:
Op mijn school kan je ook geen achtergronden doen, maar gifs kunnen wel:D

martijnvr zei:
Het logo staat in een jpg. Deze staat in \\Netlogon op het netwerk, en overschrijft lokale wallpapers. Uiteraard heb ik geen rechten dit bestand te overschrijven (alleen leesrechten). Verder maken we gebruik van login.bat op diezelfde netwerklocatie.

Ik denk dat je alle moeite kan besparen. Het gaat je niet lukken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan