Desktop boot niet meer na gefaalde windows update

Status
Niet open voor verdere reacties.

Derville

Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2008
Hai,

Na een tijdje geen internet gehad te hebben, sloot ik vandaag mijn desktop aan op de ethernetkabel. Blabla, alles geupdate, vervolgens natuurlijk ook windows update aan de beurt. 8 updates. Duurde erg lang. Té lang. Vervolgens BSOD met de opmerking dat de pc erna opnieuw opgestart zou worden. Gebeurde niet. Vervolgens wil de pc met geen mogelijkheid meer aan. Dwz, hij doet zelfs geen poging. Na het drukken op de startknop gebeurt er geheel niks.

Powerkabel al vervangen en gecheckt of de stekkerdoors etc het nog doen, werkte allemaal goed.

Ik heb geen idee wat er gebeurd kan zijn. Jullie?

Alvast bedankt voor het advies

Probeer eens op te starten in de veilige modus. Dit doe je door gelijk na het indrukken van de aanknop herhaaldelijk op F8 te drukken, dan komt er een keuzemenuutje. Vanuit de veilige modus zou je systeemherstel moeten kunnen draaien.

Bedankt voor je antwoord. De pc gaat alleen niet aan (de onderdelen worden dus niet in werking gezet), dus ik kan ook niet F8 spammen (heb het alsnog voor de zekerheid toch geprobeerd)

Ow ok, dat verandert de zaak. Heb je enig verstand van computerhardware en weet je je weg binnen in de pc? Ik vermoed aan de hand van de info die je geeft dat de voeding het begeven heeft.

Wel enig verstand van (pc zelf gebouwd), maar geen expert. Voeding is relatief kort geleden nog vervangen.Wat raadt je aan?

Laatst bewerkt:
Waarom had je de voeding vervangen en heb je toevallig nog een andere voeding om even te testen?

Oude voeding maakte een ratelend geluid. Nee, geen reserve voeding.

Beste om even naar een shop te gaan en vragen of ze voeding kunnen laten proefdraaien?

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik vind trouwens de volgorde nog steeds gek. Het zou impliceren dat de mislukte Windows update voedingsproblemen heeft veroorzaakt. Als het een ongerelateerd is, vind ik dat wel extreem toevallig.

Voeding is relatief kort geleden nog vervangen
Oude voeding maakte een ratelend geluid
Kun je ons wat meer info geven over je pc? Ouderdom v.d. overige hardware enz?
Meestal maakt een stervende schijf een ratelend geluid, bij een voeding hoor je meestal pats! en dan is het over.
Heb je al eens goed naar je condensators op je moederbord gekeken of die niet lekken?
Te weinig info om hier bij benadering een oordeel over te kunnen geven.

Laatst bewerkt:
Ok, voeding kapot of niet, zelfbouw, Windows Update...

Een beetje kwaliteitsvoeding heeft een over-spanning en belastingbeveiliging. In de gebruikershandleiding staat meestal - of niet - hoe dat te resetten.
Bij sommige voedingen moet je de netspanning er een minuut afhalen, dan nog eens een halve minuut de aan/uit-knop indrukken, & dan de netspanning weer aansluiten. Soms...
Volgens je startbericht heb je dat mogelijk al (deels) gedaan.

Als het echt aan de Windows Update ligt, dan moet er in ieder geval nog iets van een BIOS-scherm vooraf aan het zwarte scherm vooraf gaan.

K1pje: Vanaf Windows 8 werkt de Veilige Modus anders, omdat er te snel opgestart word om F8 te drukken.

http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows-8/windows-startup-settings-safe-mode

Laatst bewerkt:
Bedankt voor jullie respons.

@mik: ratelen was vd oude voeding. Na vervanging nooit meer geratel. Dit is de nieuwe voeding die nu (vermoedelijk) kapot is. Ik heb geen verstand van de condensators, maar zal morgen even kijken of ik iets abnormaals waar neem.

@theKnight: ga ik nog even proberen!

Vanochtend nog even geprobeerd. Ging weer aan. Probleem lag m waarschijnlijk in een defect geraakte stekkeringang. Bedankt voor jullie suggesties.

Ik vind trouwens de volgorde nog steeds gek. Het zou impliceren dat de mislukte Windows update voedingsproblemen heeft veroorzaakt. Als het een ongerelateerd is, vind ik dat wel extreem toevallig.

of de defecte voeding veroorzaakt een instabiel systeem?

Weer hetzelfde aan de hand. Zit normaal aan dit stopcontact. Onderste geeft een vonk als er iets ingeplugt wordt. Als ik m nu op een ander stopcontact aansluit, start ie ook niet.

http://gyazo.com/452a4617147c85bec564c990221f6161

Laatst bewerkt:
Dat stopcontact ziet er niet gezond uit. Je wil toch niet beweren dat jij die volop gebruikt hè?

Voorheen wel, daarna alleen de bovenste, nu niets meer. Hopen dat de voeding die bovenste overleeft heeft..

Ik zou voor je eigen veiligheid eerst je stopcontact repareren, dat kost echt niet zoveel (nog geen 10 euro gok ik).

En tja, het kan best zijn dat je voeding geploft is.

Hopen dat ie zichzelf beschermd heeft door uit te gaan en dat ie net zoals vorige keer weer aan gaat. Zowel deze keer (stroom er af) als vorige keer (uitval tijden Windows update) ging de stroom er plots vanaf.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan