Desktop Crash

Status
Niet open voor verdere reacties.

rnagel

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2006
Hallo, ten einde raad heb ik me bij dit forum geregistreerd, ik hoop dat een van jullie kan helpen

Verschillende spellen die ik speel crashen na enkel minuten "naar de desktop". Dit zonder foutmelding of wat dan ook. Meestal gebeurt dit bij het loaden van een savegame. Een nieuw spel blijft meestal wel lopen :S
Dit is b.v. het geval bij Championship manager 01/02, Beach Life, Stronghold Crusader enz.

Ik vermoed dat er iets met mijn geheugen is. Zelf heb ik er niet veel verstand van, maar iemand heeft een jaar geleden op onorthodoxe wijze met mn geheugen gespeeld meen ik.

System Information------------------
Time of this report: 1/7/2006, 13:31:03
Machine name: REIN
Operating System: Windows XP Professional (5.1, Build 2600) (2600.xpclient.010817-1148)
Language: English (Regional Setting: English)
System Manufacturer: n/a
System Model: n/a
BIOS: Award Modular BIOS v4.51PG
Processor: Intel Pentium III processor, ~500MHz
Memory: 160MB RAM
Page File: 183MB used, 203MB available
Windows Dir: C:\WINDOWS
DirectX Version: DirectX 9.0c (4.09.0000.0904)
DX Setup Parameters: None
DxDiag Version: 5.03.0001.0904 32bit Unicode

Ik hoop echt dat iemand me kan helpen, ik verveel me namelijk rot Mocht je iets nodig hebben (volledige dxdiag, EVEREST analyse of wat dan ook), laat het me even weten.

Bij voorbaat dank!
Reinoud

(ik heb even de search optie gebruikt, en hoop dat dit topic niet onnodig geplaatst is)

Over welke spellen gaat het? Je pc zal waarschijnlijk gwn niet sterk genoeg zijn. 500 mhz en 160 mb ram is bijlange niet genoeg voor xp icm games. Games van 3-4 jaar oud moeten draaien

Bedankt voor de snelle reacties.

Spellen zijn jaren oud, mijn systeem voldoet aan de systeemeisen van de spellen. Daarbij heb ik de spellen ooit wel goed draaiend gespeeld, het is een probleem dat ik het laatste jaar heb.

De kast is stofvrij, de temperatuur weet ik niet (is dit ergens te meten?) , maar volgens mij is alles gewoon in orde.

Drivers van je videokaart herinstalleren wil wel al es helpen.

Bertus zei:
meet de temperatuur eens met speed fan http://www.almico.com/speedfan.php

Oke, zit nu met dit programmatje te klooien, readings schermpje blijft leeg vooralsnog. Zal wel iets verkeerd doen. Ik post de resultaten zo gauw het gelukt is.

EDIT: mmm, schermpjes waar de resultaten zouden moeten komen blijven leeg en zie ook niet ergens een soort startknop ofzo, en help file biedt ook geen uitkomst :S Alleen dit verschijnt:

Win9x:NO 64Bit:NO GiveIO:YES SpeedFan:YES
I/O properly initialized
Linked ISA BUS at $0290
Linked Intel PIIX4E SMBUS at $E800
Scanning ISA BUS at $0290...
SuperIO Chip=FDC37m70x or FDC37b80x
Scanning Intel SMBus at $E800...
Address $31 appears to be WRITE ONLY...
SMART Enabled for drive 0
Found QUANTUM FIREBALLlct08 08 (8.4GB)
End of detection
Error loading event -->
CfgVersion=01.0001
EventsVersion=01.0001
Loaded 0 events

Laatst bewerkt:
@ Skelle: Drivers herinstalleren mocht helaas niet baten, bedankt voor de suggestie.

@ Bertus: volgens mij heb ik weer net een moederbord dat de fans snelheid niet kan veranderen :( ( http://www.almico.com/forummotherboards.php?man=254)
Mijn Moederboard ( Asus P2B-VM) komt namelijk niet in het lijstje voor, vandaar dat Speedfan niet werkt (?) Of zie ik dit verkeerd. :)

Heb even met Everest mn temperaturen proberen op te zoeken, maar hij pakt het kopje " sensor" niet eens. Denk toch dat ik maar even e.e.a. moet gaan afstoffen.

EDIT: kast/fans schoongemaakt, zat inderdaad wat stof. Probleem is echter nog steeds aanwezig, helaas

Laatst bewerkt:
compres zei:
Als je denkt dat het aan het geheugen ligt van je computer kun je dan geen ramfree programmatje gebruiken. Dat is een programma dat intern geheugen vrij maakt.
http://www.yourwaresolutions.com/framxplt.zip

Erik

Het heeft niet gewerkt (dus het zal wel ergens anders aan liggen), maar vind het wel een geinig/nuttig programma, kende het nog niet :) Bedankt!

Voor de liefhebbers: EVEREST log toegevoegd als bijlage. :confused:

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan