desktop en 3 laptops werken wel, 4e laptop niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Miran67

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 feb 2011
Hallo,

Ik ben hardstikke nieuw hier en ik heb een vraagje.
Ik heb zojuist bij mijn buren het draadloze netwerk beveiligd met WPA beveiliging, ging helemaal goed tot ik aan de 4e laptop begon. Ze hebben een vaste desktop met kabelverbinding en de 3 laptops draaien keurig met een draadloze internet verbinding.
De 4e laptop krijgt wel een verbinding, maar geen toegang tot internet. Na doorzoeken blijkt het wachtwoord van de WPA beveiliging iedere keer te verspringen. Wanneer ik dan weer het juiste wachtwoord invoer, op ok klik en daarna weer terug in het scherm kom, is het woord weer versprongen. Wat kan er aan de hand zijn.

Er is dus wel een verbinding, maar doordat het wachtwoord verspringt komen de internet pagina's niet in beeld en krijg ik alleen maar een foutmelding.

Wat voor draadloze netwerkkaart zit er in die laptop? Ondersteunt die wel WPA? Heb je WPA of WPA2 gebruikt in dat netwerk? Gebruik je MAC filtering in het accesspoint (draadloze router)

Oh hemel geen idee wat voor netwerk kaart erin zit, maar de laptop is niet zo oud, die van mezelf is zeker ouder en doet het wel.
Ik heb in ieder geval WPA2 gebruikt en ik heb geen idee waar ik MAC filtering kan instellen, gebruiken of uberhaupt wat het is, ik heb wel enige kennis maar geen uitgebreide. Misschien kun je hier enige uitleg over geven.. Ik zou het natuurlijk nog kunnen proberen met mijn eigen laptop. Kreeg trouwens ook de suggestie nog aangereikt dat er maar 4 pc's op de router mogen, zou dat ook nog kunnen????

Op mijn accesspoint kunnen veel meer gebruikers, wat die van jou aankan staat vast in de handleiding.

Ik heb het inmiddels uitgeprobeerd op mijn eigen laptop vanaf de overkant van de straat en dan kan ik gewoon inloggen op het netwerk van de buren. Nu is het zo dat de laptop wanneer hij is aangesloten op de kabel dat deze wel contact maakt met het netwerk. Als ik de kabel loskoppel, laptop afsluit en daarna nog een keer via draadloos probeer het ook gewoon doet. Sluit laptop weer af en loop daarna naar beneden, opstarten en vergeet het maar dan kan hij de internet pagina's niet vinden. Wel geeft de laptop aan dat er verbinding is met het draadloze netwerk.
Ik weet het dus nu helemaal niet meer.:o

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan