desktop en iconen snelkoppeling

Status
Niet open voor verdere reacties.

jimmy

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Het komt nogal eens voor, dat als ik een tijdje met één programma bezig ben geweest, en dat programma afsluit en weer op mijn desktop terecht kom, alle iconen van de snelkoppelingen op mijn desktop in één flits verdwijnen. Het worden dan allemaal dezelfde standaard windows-iconen.
Direkt daarna worden alle iconen weer opnieuw "opgebouwd"; duidelijk hoorbaar worden ze allemaal weer van HD gehaald. Ik heb de indruk dat dit steeds vaker voor gaat komen.

Een probleempje dat er misschien ook nog mee te maken kan hebben: In een icoon van een snelkoppeliing, staat links onderin de hoek een soort zwart pijtlje in een klein wit vierkantje. Dit verandert soms spontaan (bij alle snelkoppelingen) in een rood, groen, geel of blauw vlakje.

Er is wel mee te leven, en echt problemen geeft het niet. Toch benieuwd of iemand weet wat hier aan de hand is.

Alvast bedankt voor evt. reakties!
jimmy
win-98 SE

Zeer bedankt voor jullie reakties.

mcvogelaar, inderdaad virusscan gedaan, daar ligt het probleem dus niet.

Dick, pirma link die je geeft!! Of ik het handmatig ga veranderen weet ik nog niet. Ik ben een beetje huiverig voor friemelen in de reg. (er wordt ook nogal eens voor gewaarschuwd). Misschien zal ik het laten doen door iemand die er wat meer vanaf weet.
In ieder geval ben ik al heel blij dat ik weet WAAR het vandaan komt. Zou een minder "elegante" oplossing ook nog kunnen zijn, het aantal iconen verminderen?
Zouden de snelkoppelingen in mapjes ook meegeteld worden, en misschien de favicons in Microsoft Explorer ook?

Dick, wel aardig om je nog even te vertellen dat ik toch zelf het register heb aangepast. De resultaten zijn, na een dagje testen, fantastisch. Probleem met refreshen voor 100% opgelost, computer start sneller op, en alles loopt ook soepeler! Bedankt!

Mooi! Ik had je nog willen zeggen dat je best dingen kunt doen in het register, zeker na even een kopie te hebben gemaakt wat heel makkelijk is, enz.
Je was er zelf al achter.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan