Desktop icon's vreemde weergaven

Status
Niet open voor verdere reacties.

ric0

Gebruiker
Lid geworden
12 okt 2010
Berichten
24
Sins ik mijn computeren gisteren in veilige modus heb op gestart zien mijn snelkoppeling het bureaublad er vreemd uit. Je ziet de origineel icon wel maar maar er staat een "icon niet gevonden" plaatje/ icon overheen zie foto.

Wat ik zelf al geprobeerd heb:

- Windows herstraten ( meerderen keren )
- Explorer proces afsluiten en opnieuw starten.
- Een systeem herstel teruggezet van laatste Windows update (ongeveer 1 week geleden).
- Malwarebytes Anti-Malware laten scannen (niks gevonden)
- Microsoft Security Essentials laten scannen (niks gevonden)
- Spybot - Search & Destroy laten scannen (niks gevonden)
- Ccleaner alles laten opruimen (had er niet veel van verwacht maar ja moet iets proberen )
- gekeken bij in "zie code": (niks vreemds gevonden)
Code:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\explorer\ShellIconOverlayIdentifiers


Nog even goed om te zeggen is dat het alleen bij snelkoppeling is en niet bij mappen of documenten die op het bureaublad staan.
Ik hoop dat iemand een oplossing weet anders in de volgende stap nieuwe Windows installeren.

Owja het gaat hier om een Windows 7 sp1 64 bit computer.

Alvast bedankt.

Capture.JPG
 
Dat is wel heeel vaag, niet geprobeerd om op f5 te drukken? :s47

Je kan trouwens bij ccleaner wel proberen bij register en dan scannen naar problemen, miss dat dat werkt

Suc6 :thumb:
 
Bij ccleaner had ik ook al een register scan gedaan dit had geen effect ook F5 had geen effect

Oplossing van vanschagen zag er erg belovend uit maar helaas werkt dit ook niet.

- Heb IconCache.db handmatig verwijdert en computer opnieuw opgestart (geen effect)
- Heb "IconCache Rebuilder" tool gebruikt en computer herstart (ook geen effect)

Toch super bedank voor het mee denken. Nog iemand anders een idee ?
 
Dan is het wellicht je snelkoppeling pijl dat het pictogram verknoeid heeft.

Download:


  • Open het gedownloade ZIP-bestand (stap 1), pak het uit en kopieer Blank.ico bestand en de Remove_Shortcut_Arrow.reg naar het bureaublad.
  • Klik met de rechtermuisknop op het Blank.ico bestand en klik op Eigenschappen. Onder het tabblad Algemeen, klik op de knop Blokkering opheffen als dat van toepassing is.
  • Kopieer en plak Blank.ico in C:\Windows, klik dan op Doorgaan en Ja (als hierom wordt gevraagd door UAC) om de kopie goed te keuren.
  • Klik met de rechtermuisknop op het uitgepakte bestand Remove_Shortcut_Arrow.reg, en klik op Samenvoegen.
  • Klik op Uitvoeren, Ja, Ja, en op OK om de samenvoeging goed te keuren.
  • Start je computer opnieuw.

Hoop dat dit helpt,
 
Laatst bewerkt:
Ja het is gelukt super bedankt iedereen. Goed gevonden dorado die "regkey" toevoegen heeft het probleem verholpen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan