desktop niet op te starten

Status
Niet open voor verdere reacties.

jvb0147

Gebruiker
Lid geworden
6 jul 2008
Berichten
13
Sinds gisteren is mijn desktop niet meer op te starten. Als ik de power on zet komt er helemaal niets op het scerm, blijft zwart, en verder komt er alleen wat geluid uit de speaker. Een steeds repeterende korte tekst die ik nite kan verstaan. Heeft iemand dezelfde ervaringen en is hieraan nog iets te doen of betekent dit volledig nieuw installeren.

John
 
Sinds gisteren is mijn desktop niet meer op te starten. Als ik de power on zet komt er helemaal niets op het scerm, blijft zwart, en verder komt er alleen wat geluid uit de speaker. Een steeds repeterende korte tekst die ik nite kan verstaan. Heeft iemand dezelfde ervaringen en is hieraan nog iets te doen of betekent dit volledig nieuw installeren.

John

Hoi,

Heb jij alle stekkers wel goed zitten? (voeding stekker beeldscherm, aansluiting op je computer, etc), Zo ja kijk is of het beeldscherm het nog wel doet op een andere computer/laptop
 
Hoi,

Heb jij alle stekkers wel goed zitten? (voeding stekker beeldscherm, aansluiting op je computer, etc), Zo ja kijk is of het beeldscherm het nog wel doet op een andere computer/laptop

Johan, bedankt voor je reactie. Ik heb het voor de zekerheid even gecontroleerd. Alles is goed aangesloten en het scherm werkt op mijn laptop ok. Ik had ook niks veranderd aan de aansluitingen. Trouwens helemaal niks sinds de laatste keer dat het nog goed werkte. Geen installaties of de-installaties gedaan.

Groetjes,
John
 
Oke, wat heb jij voor een videokaart in je desktop hangen (omdat het scherm het op je laptop wel doet)

En hoe oud is het?
 
Oke, wat heb jij voor een videokaart in je desktop hangen (omdat het scherm het op je laptop wel doet)

En hoe oud is het?

Ik heb er bij de aanschaf geen aparte viedeokaart bijgekocht. Is de standaard die toen bij de pc is meegeleverd en is ongeveer 3 1/2 jaar oud. Overigens als ik de pc op wil starten zonder het scherm aan te zetten reageert de pc precies hetzelfde. Gaat niet opstarten maar produceert alleen wat geluid. Normaal start de pc gewoon op als ik het scherm niet aan heb staan. Dan zou het in de video kaart moeten zitten.

John
 
Dan zou het idd de GPU zijn, dan is het enigste wat ik kan bedenken is een andere videokaart kopen..
 
videokaart

Probeer eens of de videokaart goed in het slot is gedrukt.

Zorg dat je zelf eerst aarde maakt via de pc kast !

Het kan ook zijn dat een geheugenblokje defect is of niet goed zit in het slot !

Suc6
 
Sinds gisteren is mijn desktop niet meer op te starten. Als ik de power on zet komt er helemaal niets op het scerm, blijft zwart, en verder komt er alleen wat geluid uit de speaker. Een steeds repeterende korte tekst die ik nite kan verstaan. Heeft iemand dezelfde ervaringen en is hieraan nog iets te doen of betekent dit volledig nieuw installeren.

John
Een korte tekst die je niet kunt verstaan?
Dus geen aanmeld-geluid ofzo?
 
Een korte tekst die je niet kunt verstaan?
Dus geen aanmeld-geluid ofzo?

Nee is geen aanmeld geluid. Ik heb even iemand bijgehaald en we hebben samen het een en ander uitgeprobeerd. Het geluid wordt volgens de kenner geproduceerd door de asus als niet door de postprocessing wordt gekomen. We hebben de grafische kaart vervangen, het geheugen vervangen enz. Dit alles zonder resultaat. Het enige dat nu over blijft is een kapot moederboard of een kapotte cpu. Aangezien de pc al bijna 4 jaar oud is zal het waarschijnlijk wel een nieuwe worden. De schijf heb ik er inmiddels uitgehaald en middels een behuizing aan mijn laptop gekoppeld. Die werkt in ieder geval nog goed.
Probleem wordt hiermee gesloten. Bedankt allemaal voor de suggesties.

John
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan