Desktop nog voldoende voor windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

nijmor

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2014
Hallo kenners,

Ook hier even de volgende vraag gepost.
Na aankoop van een nieuwe laptop vraag ik me af, of ik op mijn oude (2008) desktop, windows 7 kan laten werken.
Van binnen een 'Amd athlon 2650e/ kloksn 1.61 GHz/ 1,75 GB' en wordt daarna alleen gebruikt als zoekmachine/office/mail en internet bankieren, geen foto's/films)?

Fijne dag en hoop weer wat te horen/lezen.

Snel zal het niet zijn, maar je kunt daar zeker Windows 7 op draaien ;)

Op mijn oude laptop uit 2001 met een P4 loopt Win7 nog redelijk... (kreeg destijds een Win7 beta van MS en die heb ik daar op getest als eerste).

Hallo K1pje en Andre,

Fijn dat het kan!

Vriendin heeft ook nieuw aangeschaft en blijkt nog een Pentium 4 Cpu 3GHz- 0.99 Gb te hebben staan, zou dat een betere optie zijn voor W7.. of juist niet.
Klopt het dat ik er Service pack2 op moet zetten?

Ik zie dat er gebruikt heel veel te koop is op bijv. Mpl, maar met mijn kennis weet ik niet waar ik op moet letten...

Bedankt voor jullie snelle reactie.

Windows 7 heeft maar 1 servicepack, welke vanzelf binnen zal komen met de updates.

Ik denk dat je beter af bent met je eigen pc, omdat deze meer werkgeheugen heeft. Zorg er trouwens voor dat je een 32-bit versie installeert, deze gebruiken minder geheugen dan de 64 bit versies ;)

Oke dankjewel.

Past dat werkgeheugen van de ene pc misschien op de ander, of is het rendabel om er bij te kopen?
Een oud collega deed dat wel eens met van die platte stripjes, maar dat is lang geleden en weet niet of dat nog net zo werkt.
Haha, waarschijnlijk heb ik het nu over heel wat anders en zie ik jullie al druk nee schudden....(maar ik heb weer andere vaardigheden).

Fijne avond vast.
Windows 7 heeft maar 1 servicepack, welke vanzelf binnen zal komen met de updates.

Ik denk dat je beter af bent met je eigen pc, omdat deze meer werkgeheugen heeft. Zorg er trouwens voor dat je een 32-bit versie installeert, deze gebruiken minder geheugen dan de 64 bit versies ;)

Uhm, er is enige kans dat het beide om DDR2 gaat, maar 100% uitsluitsel kan ik je niet geven met de informatie die je me nu geeft.

Als het beide DDR2 is, dan kan je inderdaad wat extra bijprikken ;)

Zat het me te bedenken, omdat de Pentium een hogere snelheid heeft.
De Amd is een stuk stiller, dus binnenkort maar die Xp eraf en 7 erop.
Hoop dat het werkt.

Bedankt voor tijd en moeite.

Uhm, er is enige kans dat het beide om DDR2 gaat, maar 100% uitsluitsel kan ik je niet geven met de informatie die je me nu geeft.

Als het beide DDR2 is, dan kan je inderdaad wat extra bijprikken ;)

frequentie (of hogere snelheid zoals jij het noemt) zegt tegenwoordig niets meer over de snelheid van de processor. Vroeger was dit wel zo, maar tegenwoordig moet je anders vergelijken ;)

Nu is de Pentium 4 wel iets sneller, maar voor jouw toepassingen ga je dat verschil niet merken ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan