desktop of laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bazar

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2003
Moeilijk beslissing. Een vriendin wil een nieuwe computer en bij de rondgang raadt de ene verkoper een desktop en de ander een Laptop aan. Vooral de laatste wordt aangeprezen omdat die weinig ruimte inneemt. Ze gebruikt de computer voor: zo nu en dan surfen; bankieren, mailen, (nu nog analoog straks op de kabel) en werken met word, printe, scannen en cd’s afspelen en heel soms branden. Gemiddeld gebruik max. 1 uur per dag. Gaarne advies.

De huidige laptops kunnen veel, erg veel.
Het beste om te doen voor haar is om alle voor en tegens van beide apparaten plus de prijzen naast elkaar op een papiertje te schrijven en ze tegen elkaar weg te strepen.
Ik ben zeer verwend en heb beide apparaten.
Weet niet welke ik het fijnst vind, maar als ik moest kiezen ging ik voor m'n laptop omdat ik die ook lekker mee kan nemen en op locatie kan werken en "klooien".

Een desktop neemt dan wel meer ruimte in, maar voor de dingen waarvoor je vriendin hem wil gebruiken kun je wel veel goedkoper een desktop computer krijgen dan een laptop.
Verder vind ik het persoonlijk wel fijn om een groot scherm en los toetsenbord en muis te hebben. Dit kan voor een laptop ook wel, maar een desktop is gewoon goedkoper.
Als ze het ding niet mee wil nemen zou ik voor een goedkope desktop kiezen.

Bedankt voor de snelle reacties. De computer is alleen voor thuisgebruik. De prijsverschillen zijn inderdaad aanzienlijk. Men hamert hoofdzakelijk over de uitbreidingsmogelijkheden van de desktop en het mooi(ere) scherm van de laptop.

voor een laptop moet je ook nog aan een extra scherm muis toetsenbord denken om er gemakkelijk mee te kunnen werken.
ik zou nekpijn krijgen als ik heel de tijd naar dat laptopscherm moet kijken.
Maar ik zit natuurlijk wat langer achter de pc gemiddeld 2 a 3 per dag.

De kogel is door de kerk. Het wordt een desktop. Bedankt allemaal

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan