desktop pictogrammen

Status
Niet open voor verdere reacties.

egkok

Verenigingslid
Lid geworden
25 mrt 2001
Besturingssysteem
Win 11
Kan iemand mij nu eens eens en voor altijd goed uitleggen of een oplossing bieden voor het feit dat althans in xp pro na een tijd de originele pictogrammen van websites veranderen in het explorer pictogram. Het feit dat dit gebeurt is natuurlijk al helemaal waardeloos maar dat daar nog steeds geen algemeen bekende oplossing voor is das nog erger, maar misschien vergis ik me en is daar toch een oplossing voor. Niet in de tweak proggies in iedergeval. Ik ben benieuwd want het is zonde van de originele pictogrammen.. toch ?

grt
elbert kok

Verplaatst van diversen naar internet algemeen...

Als je de internetcache leeg maakt verdwijnen die icoontjes ook.

ik heb helemaal niets gedaan..hoe kan je voorkomen dat die internet cache dan niet wordt leeggehaald??

Na een tijdje loopt de cache vol, dan worden de oudste items weggegooid en vervangen door nieuwe data.

dat gaat dan wel heel vlug, is er een prog, dat dit voorkomt ??? ik vind het zo ontstellend dom dat dit gebeuren kan in een OS als XP

Ben ik nou de enige hier die zich ergert aan dat verschijnsel van verdwijnende pictogrammen waarvoor in de plaats de explorer pictogrammen. Zo irritant maar ook zooooooo ontstellend dom dat dit nog steeds gebeurt en dat er kennelijk niets aan gedaan lijkt te kunnen worden, dat ik me nauwelijks kan voorstellen dat het ook inderdaad zo is.

Hier moet toch allang een oplossing of instelling voor zijn??????

ja dat had ik maar dat werkte ook niet !! daar doe ik waarschijnlijk iets fout mee maar ik ga het nog eens proberen.. thnx

Zó zou 't er uit moeten zien. Zie bijlage.
Btw: niet elke site heeft een favicon!

Bijlagen

• screenhunter_002.jpg
    screenhunter_002.jpg
    42 KB · Weergaven: 57
ja ik weet het ik heb het gebruikt een tijd geleden maar daar verdwenen die pics ook weer.......ik ga het nog eens proberten.

Ik maak ze altijd zelf middels een printscreentje, in een fotoprogje op paste klikken, icoontje croppen, opslaan als .bmp en naderhand veranderen in .ico, vervolgens rechts-klik je op je bureaublad-snelkoppeling, eigenschappen en klik ander pictogram, browse naar je opgeslagen icoontje (ik heb een speciaal mapje daarvoor) van de betreffende site en voila, altijd het origineel! :)

Kan ook met het alom geprezen viewertje IrfanView:
http://www.irfanview.com/

Laatst bewerkt:
..ik zet ze met FavOrg op mijn buroblad en in de systemtray en ze veranderen daar ook niet meer, dus hij werkt goed bij mij
confused.gif
.
Zie bijlage.

Bijlagen

• screenhunter_003.jpg
    screenhunter_003.jpg
    14,3 KB · Weergaven: 42
maar goed ik heb nu alles gedaan heh ,hoe krijg ik die pictoos nu uit die favorg op mijn desktop moet ik eerst de explorer pictos deleten ?

Ik hoop dat je niet teveel burobladpictoos hebt, maar ja...zo moet 't, anders heb je d'r straks twee van
smile.gif
.
Ho, dat las ik niet goed bij jou. Niet de pictoos uit het Favorg bestand halen, dat zijn alleen maar pictoos. Je moet wel naar het originele bestand en daar de toepassing naar je buroblad snelkoppelen. Meestal staat voor die toepassing het originele favicon.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door gezina
Ik maak ze altijd zelf middels een printscreentje, in een fotoprogje op paste klikken, icoontje croppen, opslaan als .bmp en naderhand veranderen in .ico, vervolgens rechts-klik je op je bureaublad-snelkoppeling, eigenschappen en klik ander pictogram, browse naar je opgeslagen icoontje (ik heb een speciaal mapje daarvoor) van de betreffende site en voila, altijd het origineel! :)

Kan ook met het alom geprezen viewertje IrfanView:
http://www.irfanview.com/

dit is een goeie oplossing, altijd al de knapste van de klas geweest heh???? ben blij met deze oplossing echtwel!!!

hendricus, ik ben er bijna, ff alles op een rijtje.
In eerste instantie heb ik de originele picto,
dan opeens, als de temp is gewist krijg, ik dus een explorer picto (breek me de bek niet open maar dat vind ik een voorbeeld van allergrootste stupiditeit vind je ook niet??) Maar goed. Ook als ik weer een nw, snelkoppeling maak dan krijg ik toch weer die explorerpicto.
Nu heb ik favorg geinstalleerd en wat me voorheen niet lukte met dit programma lukt ook nu niet.

Hij vindt dus alle pictoos.
Ik wis de explorer picto en maak een nieuwe snelkoppeling maar krijg dan toch gewoon weer die explorer picto en wat de rol is van favorg ontgaat me nog steeds ook na het lezen van die wel heel breedsprakerige helpinfo, ik zit dus nog steeds met hetzelfde probleem

gezina??? wordt de kwaliteit niet minder op jouw manier ??

oh ja en hoe krijg ik hem in de taskbar rechtsonder. ik heb hem wel in opstarten gezet.

@ Egkok, sommige iconen zijn/worden niet mooi en dan neem ik een andere uit mijn verzameling, goed croppen is wel een vereiste en desnoods ff verscherpen (sharpen), maar FavOrg zou het wel moeten doen hoor, anders had Hendricus dit er allang afgedonderd! :) (was niet de knapste van de klas wel de meest eigenwijze)

Hey Gezina en egkok, ik ben ook niet de knapste van de klas, maar ik ben wel weer uitgeslapen (
smile.gif
).
Dus heb ik zonet even de boel opgestart en jawel...dit is wat FavOrg blijkbaar doet. Als je via dat prog de originele favicons weer binnen hebt, kun je de bijbehorende sites via een snelkoppeling op je buroblad/taakbalk plaatsen. Daar blijft ie dan intact. Maar ik zie nu ook dat in de favorietenlijst en de geschiedenis die favicons wel degelijk worden vervangen na het verwijderen van de temp en het legen van de cookietrommel. De snelkoppelingen op je buroblad/taakbalk worden zelf niet meer actief en blijven dus staan.(klik maar 'ns met rechts op zo'n icoontje en dan eigenschappen:dat zijn de eigenschappen van de snelkoppeling). Zo heb ik dus vanaf vorig jaar juni, toen ik m'n nieuwe spullen kreeg, de goeie favicons op m'n buroblad. Maar allemaal van die internetvignetjes in mijn favorietenlijst. Daar had ik nooit meer gekeken... Toch een beetje brallerig van Favorg. Dan werkt Gezina's manier net zo goed!!

Een Favicon is een .ico bestand dat in je temp wordt geplaats. Leeg je temp niet, zorg dat je dat bestand niet verwijdert en de rest wel of neem een programma waarbij je in kan stellen wat wel en niet in de temp mag blijven staan (Norton SystemWorks :))

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan