Desktop probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

DutchKnight

Gebruiker
Lid geworden
17 apr 2003
Hallo,

In Computer Idee stond een tip om 'mijn computer' als balk bovenin je desktop te plaatsen. Ik heb dat gedaan met als gevolg dat een foto die als achtergrond diende verdween.

Ik heb de balk toen weer laten verdwijnen maar de foto kwam niet terug.

Door een toeval ontdekte ik dat de foto verstopt zit achter mijn start balk. het lukt mij jammer genoeg alleen maar een deel van de foto te 'zien' maar niet de hele foto.

Het uitzetten van de foto lukt ook al niet.

Heeft iemand een idee hoe ik de foto terug kan krijgen? En hoe ik de balk achter de startbalk kan weg krijgen? (Dus de balk waar de foto in verstopt lijkt te zitten).

Ik wilde deze vraag ook bij Computer Idee stellen maar blijk daar een password voor nodig te hebben, heb ik enkele dagen geleden, aangevraagd maar tot op heden nog niet gekregen.

Ik wens alle 'meelezers' van dit bericht prettige Kerstdagen en een gelukkig 2004.

Dutch

WAT hield die tip in (gezette stappen?) en WAT heb je nu voor wallpaper en WAT gebeurt er als je op het buroblad rechtsklikt, voor eigenschappen kiest en vervolgens even een andere wallpaper kiest, de keuze bevestigt en daarna, nadat die nieuwe willekeurige wallpaper even "actief" is geweest, jouw eigen (foto)wallpaper weer als achtergrond instelt ?

Geplaatst door gast0225
WAT hield die tip in (gezette stappen?) en WAT heb je nu voor wallpaper en WAT gebeurt er als je op het buroblad rechtsklikt, voor eigenschappen kiest en vervolgens even een andere wallpaper kiest, de keuze bevestigt en daarna, nadat die nieuwe willekeurige wallpaper even "actief" is geweest, jouw eigen (foto)wallpaper weer als achtergrond instelt ?

Hier volgt de tekst:

DE COMPUTER-WERKBALK

Met de snelkoppeling Deze Computer (als u die op uw bureaublad heeft staan) kunt u iets heel handigs doen!
Sleep daarvoor het pictogram helemaal naar het bovenste randje van uw beeldscherm en laat het daar los. Het pictogram verandert nu in een praktische werkbalk van waaruit u heel snel al uw schijfstations kunt benaderen. Nooit meer gedoe met bladeren, een kwijtgeraakte verkenner of een onvindbaar schijfje. Om de werkbalk weer te verwijderen sleept u deze ergens halverwege uw scherm, waarna de balk in een venstertje verandert. Klik op het knopje met het kruisje om dit venster af te sluiten, en alles is weer als vanouds.

Behalve dus mijn verdwenen foto.

Als ik op eigenschappen klik en een ander plaatje kies en terug wil naar mijn oorspronkelijke foto dan zie ik die in eigenschappen ALLEEN als een zwarte achtergrrond (en dat ook de achtergrond die ik NU heb).

Dutch

PS.: de tekst heb ik in zoverre aangepast dat ik er vanuit ga dat deze computer al op je bureaublad staat ze geven eerst nog een tip HOE je dit moet aanmaken.

als je het zo omschrijft (m.b.t. jouw eigen foto) dan is je probleem wellicht kleiner als je denkt ?

Als jij gewoon weer alle willekeurige achtergronden op je buroblad kan zetten, behalve die ene (eigen foto), omdat die "zwart" wordt weergegeven, dan is er mogelijk iets "mis" met de foto zelf (als *.BMP dan wel *.JPG)

Controleer in de verkenner het bestand eens :

C:\windows\web\wallpaper

en zet in het menu extra van de verkenner de weergave eens op "miniatuurweergave".

Kun je jouw foto nu zien ?

ps. ik heb de tip even uitgevoerd. Het werkt idd. en bij het terugplaatsen van het icoontje ook geen problemen ondervonden. Er is dus wellicht bij jou iets anders aan de hand.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door gast0225
als je het zo omschrijft (m.b.t. jouw eigen foto) dan is je probleem wellicht kleiner als je denkt ?

Als jij gewoon weer alle willekeurige achtergronden op je buroblad kan zetten, behalve die ene (eigen foto), omdat die "zwart" wordt weergegeven, dan is er mogelijk iets "mis" met de foto zelf (als *.BMP dan wel *.JPG)

Controleer in de verkenner het bestand eens :

en zet in het menu extra van de verkenner de weergave eens op "miniatuurweergave".

ps. ik heb de tip even uitgevoerd. Het werkt idd. en bij het terugplaatsen van het icoontje ook geen problemen ondervonden. Er is dus wellicht bij jou iets anders aan de hand.

Hoi,

Nee… Jammer genoeg is het niet zo simpel. Mijn vriendin heeft n.l. precies hetzelfde probleem.

Ook mijn vriendin heeft de zelfde Computer Idee truc uitgehaald. Ik ben nog wel eens ‘wild’ met mijn computer maar zij is er heel secuur op.

De foto is, gedeeltelijk, zichtbaar als je met de taakbalk gaat ‘spelen’, Hij zit echt achter de taakbalk. Dat is bij haar en bij mij zo.

Mogelijk dat als ik de foto herstel dat weer goed lijkt maar de oorspronkelijke foto blijft achter de taakbalk zitten.

In ieder geval alvast bedankt voor je hulp, mede namens mijn vriendin,

Dutch

PS.:

Als je me ven verteld hoe ik een [PRINT SCREEN] kan invoegen dan zou ik je kunnen laten zien dat er '' iets' achter mijn taakbalk zit.

Laatst bewerkt:
kun je even een print screen maken en hier bij je bericht als bijlage plaatsen ?

Ik snap geloof ik het probleem niet helemaal ?

Wat ik ervan begrijp is het volgende :

De werkbalk van "deze computer" heb je weer verwijderd, hij is weer "icoon" geworden ?

Je had een geheel of gedeeltelijk beeldscherm vullende wallpaper (een foto) ?

Nadat deze computer weer een icoon is geworden, is die foto "zwart" en staat 'ie achter "iets......" (dit laatste begrijp ik niet goed, vandaar mijn vraag om een screendump) ?

Heb je de controle uitgevoerd die ik in mijn vorige posting beschreef ? (de foto bekijken in de verkenner ?)

En heb je ook even de wallpaper naar een of ander standaard Windows wallpapertje veranderd en bewaard en pas DAARNA weer geprobeerd de foto als wallpaper terug te plaatsen ?

Laatst bewerkt:
Sorry, ik had de laatste regel van je vorige bericht niet goed (genoeg) gelezen:

druk op de Prt Scr toets van je toetsenbord. Er gebeurt ogenschijnlijk niets, maar Windows heeft "achter de schermen" een "foto" gemaakt van het beeldscherm.

Open een progje als Paint of van het Officepakket Powerpoint en klik rechts en kies vervolgens voor "plakken". (In Paint werkt de rechtermuisknop niet dacht ik, daar moet je middels het menu "bewerken" even kiezen voor plakken)

Bewaard de screendump als *.jpg en plaats 'm als bijlage.

Laatst bewerkt:
ik ben nog een klein halfuurtje online en daarna ben ik 1,5 uur offline.

Als je de screendump maakt en plaatst, kijk dan in ieder geval ook even naar mijn adviezen en voer die ook even uit, dat "praat" misschien wat gemakkelijker.

Mocht het even duren dan weet je dat ik rond 14.00 uur pas weer zal reageren, maar er zullen ongetwijfeld nog andere "lezers" zijn die je verder willen helpen terwijl ik offline ben.............. :D

Geplaatst door gast0225
Sorry, ik had de laatste regel van je vorige bericht niet goed (genoeg) gelezen:

druk op de Prt Scr toets van je toetsenbord. Er gebeurt ogenschijnlijk niets, maar Windows heeft "achter de schermen" een "foto" gemaakt van het beeldscherm.

Open een progje als Paint of van het Officepakket Powerpoint en klik rechts en kies vervolgens voor "plakken".

Bewaard de screendump als *.jpg en plaats 'm als bijlage.

Ik stuur 'm net dit bericht,

Dutch

Bijlagen

• bureaublad1.jpg
    bureaublad1.jpg
    40,7 KB · Weergaven: 48
ik zie alleen maar een volledig zwart werkblad (met icoontjes daarop)

is het voorbeeld wat je bedoelt "over de rand gevallen" ?

Geplaatst door gast0225
ik ben nog een klein halfuurtje online en daarna ben ik 1,5 uur offline.

Als je de screendump maakt en plaatst, kijk dan in ieder geval ook even naar mijn adviezen en voer die ook even uit, dat "praat" misschien wat gemakkelijker.

Mocht het even duren dan weet je dat ik rond 14.00 uur pas weer zal reageren, maar er zullen ongetwijfeld nog andere "lezers" zijn die je verder willen helpen terwijl ik offline ben.............. :D

Ik heb zelf ook niet veel tijd meer, In ieder geval bedankt voot je hulp.

Ik zal later je vragen nog één voor één beantwoorden,

Dutch

deze vraag ook dan :

als je de eigenschappen van je buroblad opent en kijkt wat er momenteel als achtergrond is geselecteerd, WAT staat daar nu dan?

Geplaatst door gast0225
deze vraag ook dan :

als je de eigenschappen van je buroblad opent en kijkt wat er momenteel als achtergrond is geselecteerd, WAT staat daar nu dan?

Hoi,

Allereerst dit: Als ik mijn computer aan en/of uitzet is de bedoelde foto in volle glorie te zien. Maar zodra de in/uitlog procedure klaar is… Weg foto! Sorry dat ik dit vergat te vermelden bij mijn allereerste bericht

En nu je vragen (ik haal ze uit de berichten en quote ze in een voorbereide tekst):

De foto staat niet in die map.

De werkbalk van "deze computer" heb je weer verwijderd, hij is weer "icoon" geworden ?

Inderdaad

een geheel of gedeeltelijk beeldscherm vullende wallpaper (een foto) ?

Het is/was een foto

r weer een icoon is geworden, is die foto "zwart" en staat 'ie achter "iets......" (dit laatste begrijp ik niet goed, vandaar mijn vraag om een screendump) ?

Het is weer een icon

Ik maak daar weer een printscreen van. (Ima is de naam van de foto op de printscreen)

Hoop weer wat van je te horen…

Dutch

Bijlagen

• bureaublad2.jpg
    bureaublad2.jpg
    54,7 KB · Weergaven: 44
los van de vraag waarom en hoe het gebeurt is, heb je het antwoord in de beantwoording van mijn vragen reeds gegeven:
omdat die foto NIET in de map c:\windows\web\wallpaper\ staat, kan die dus ook nooit als wallpaper gebruikt worden. Kennelijk is de foto op de een of andere duistere manier "verdwenen".

Plaats een kopie ervan (voor zover je die nog hebt) in de voornoemde map, selecteer de foto als achtergrond en het spul werkt weer zoals het hoort.

en als je geen kopie / origineel meer hebt van die foto dan heb ik nog twee opties voor je:

Je kunt systeemherstel uitvoeren naar een datum / tijdstip, voordat je die pc-tip uitprobeerde en

zie hier.

Geplaatst door gast0225
los van de vraag waarom en hoe het gebeurt is, heb je het antwoord in de beantwoording van mijn vragen reeds gegeven:
omdat die foto NIET in de map c:\windows\web\wallpaper\ staat, kan die dus ook nooit als wallpaper gebruikt worden. Kennelijk is de foto op de een of andere duistere manier "verdwenen".

Plaats een kopie ervan (voor zover je die nog hebt) in de voornoemde map, selecteer de foto als achtergrond en het spul werkt weer zoals het hoort.

Hoi Pasja,

Ben het niet met je eens... Zoals ik schreef komt bij inloggen en uitloggen de foto terug en is dan (en dan alleen) zichtbaar op mijn bureaublad.

Hij moet er dus wel degelijk zijn.

Zal proberen of ik van de in- of uitlog een PRINT SCREN kan maken om je het te laten zien.

Groeten,

Dutch

Geplaatst door gast0225
dan heb je die MS link nog niet bekeken ?

Wat bedoel je met MS link?

Dutch

Ondertussen heb ik je begrepen. Heb de link gevolgd. Maar ik kom er niet uit. Ik werk met XP professional en er staat:

· This issue does not occur on Windows XP Professional Edition because the converted bitmap is stored in the Administrator profile directory. This directory is not deleted by Windows Welcome.

Dus ook dit lijkt geen oplossing.....

In ieder geval weer bedankt.

Dutch

Laatst bewerkt:
Geplaatst door gast0225
en als je geen kopie / origineel meer hebt van die foto dan heb ik nog twee opties voor je:

Je kunt systeemherstel uitvoeren naar een datum / tijdstip, voordat je die pc-tip uitprobeerde en

zie hier.

Goede morgen,

Het is mij helukt een Print Screen te maken van mijn bureaublad met een deel van de foto die er op had moeten staan. Dit om je te laten zien dat die foto er wel degelijk is.

Wie weet kan jij of iemand anders mij verder helpen,

In ieder geval bedankt voor de hulp zover,

Dutch

PS: Print Screen is niet mee gekomen. Zie volgend bericht

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan