Desktop Security 2010

Status
Niet open voor verdere reacties.

bellerophon1989

Gebruiker
Lid geworden
20 apr 2010
Hallo allen,

Net kreeg ik plots een virus op mijn PC genaamd Desktop Security 2010. Ik kon er niet echt veel over vinden op het interweb behalve dat er veel programma's werden aangeboden die het zouden verhelpen maar ondertussen van dezelfde makers ozuden kunnen zijn.

Ik heb ondertussen mijn pc op safemode opgestart en systeemherstel gedaan. DTS(Desktop Security) start iig niet meer op en hopelijk is het verwijderd, maar alsnog maar hier even mijn vraag of er iemand anders ooit last van heeft gehad en hoe ik het beste dat ***** programma kan verwijderen.

Alvast bedankt,

B

Als eerste zou ik nu een nieuw systeemherstelpunt maken,dan schijfopruiming doen met de optie "meer opties weergeven"o.i.d. en alle herstelpunten weggooien behalve de laatste.
Dowload SpywareBlasterdat je van de meeste websites weghoudt waar je dit op kan lopen.
Programma's om zoiets op te ruimen,klik op de link in m'n handtekening.
Succes.
Edit: lees deze thread ook even.

Laatst bewerkt:
Mocht je probleem nog niet opgelost zijn, heeft u hier de oplossing. (ook voor degenen die dit programmaatje opgelopen hebben tijdens het surfen)
Ik heb vandaag Desktop Security 2010 opgelopen. Gewoon door het openen van een internetpagina. Je krijgt allemaal pop-ups die zeggen dat je pc geïnfecteerd is. Je word geadvieseerd om iets te kopen.
belangrijk: KLIK NERGENS OP. Het programmaatje probeert gegevens van een facebook of een betalingsmiddel account te vinden. Bij mij werd dit niet gevonden, ook niet na een volledige scan.

Hoe kom je er van af?? volg de onderstaande stappen:

1. KLIK DUS NERGENS OP!! (schuif de pop-ups een beetje aan de kant zodat je goed kan werken op je bureaublad)
2. download Malwarebytes: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/389661-Wat-te-doen-bij-virussen-spyware-etcetera
(in deze post staat een link waar je deze kan downloaden, gewoon de gratis versie voldoet. Download op een andere computer wanneer je geen internetverbinding hebt.)
3. installeer Malwarebytes en laat ALLE INSTELLINGEN STAAN ZOALS ZE STAAN. Niks wegvinken!!!
4. wanneer je Malwarebytes hebt geïnstalleerd open je het programma, er wordt nu geüpdate.
5. herstart je computer nadat Malwarebytes volledig geüpdate is.
6. laadt windows in de veilige modus. (eerst krijg je een bericht van je moederbord, dan komt er een zwart scherm met linksboven een wit balkje die knippert. Op dat moment moet je heel vaak op F8 drukken, net zolang tot je in een zwart menu komt. -> selecteer hier veilige modus (zonder internetverbinding)
7. Wanneer je windows nu opent heb je geen last van desktop security 2010.
8. open Malwarebytes en doe een volledige scan (kan 2 uur duren)
9. wanneer de scan klaar is moet je de resultaten bekijken. Er komt een lijstje te staan met files genaamd roguedesktopsecurity2010 of iets dergelijks
10. al deze files moeten worden verwijdert wat makkelijk kan met Malwarebytes, 1 simpele klik op je muis.
11. Malwarebytes geeft aan dat er opnieuw opgestart moet worden, doe dit ook en laadt windows in de normale modus.

en gefeliciteerd, je computer is weer infectie-vrij. Mocht je nog problemen hebben post hieronder gerust een bericht. Ik zal de komende tijd een beetje in de buurt hangen...

Mvg Damman

Hallo, word sinds twee dagen doodmoe van de popups van desktop security 2010. Heb de beschreven methode van Damman uitgevoerd en Malwarebyte vindt 20 besmette bestanden. Maar als ik daarna mijn pc opnieuw start is DS 2010 gewoon weer terug. Help.

O, en systeemherstel doet ook niets.

Laatst bewerkt:
Zelfde hier. De methode van Damman werkt niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan