Desktop-Wallpaper. Waar opgeslagen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pete Goedhart

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2002
Hoi, allemaal. Wie weet waar XP-Pro de "huidige" desktop wallpaper opslaat ? Hij staat bij mij niet in.. C:\windows\web\wallpaper.

Als ik namelijk spijt krijg van een nieuw gekozen wallpaper dan volgt er een enorme zoektocht om de oude afbeelding weer terug te vinden en terug te zetten.
De laatste keer terug gevonden in een stapel CD'tjes :mad:

Even off-toppic; Bij mijn drukke desktop blijkt een rustige abstrakte donkere achtergond het beste te passen en wallpaper-managers hebben altijd vervelende bij-effecten gehad, dus die gebruik ik niet meer....

Maar dat terzijde... :p Groeten, Piet.

Als ik via een progje zoals IrfanView een wallpaper kies, plaatst mijn XP-Home deze gewoon in de C:\Windows-map. Kopieer de (oude) afbeelding dan even naar een andere locatie, kan je deze altijd terugzetten.

Bedankt voor je antwoord. Alleen ik heb de wallpaper nog niet gevonden in de windows-map (c:\windows\*.*)
(Wel een paar andere bmp's).

Maar de afbeelding bevindt zich momenteel (ook) in mijn "F:\my downloads\plaatjes", dus het kan zijn dat windows er mischien pas een copie van maakt als ik het daar weg haal. Want als ik dat doe dan blijft de wallpaper (na een herstart) gewoon terug keren. (dacht ik). Ik zal het morgen (of daarna even uit proberen).

Groeten,

Opgeslagen Wallpaper nog niet gevonden

Helaas, de ingebruik zijnde wallpaper heb ik nog niet kunnen vinden.. Ik heb wel een c:\windows\wallpaper.bmp maar dat is een andere afbeelding...
(Mischien zorgt die voor de sabotage?)
Als ik Total commander er naar laat zoeken dan vindt hij hem alleen in mijn F:\download\plaatjes\ map. En als ik hem daar een andere naam geef, dan komt de afbeelding -na een herstart- gewoon weer terug... Dus... Kennelijk is hij ergens -onder een andere naam- opgeslagen ? ?

Ik weet niet echt of ik je snap, anders moet een ander maar te hulp schieten. Als ik een wallpaper plaats via het fotoprogje Ulead, dan noemt MS deze piwper00, indien ik deze vervang (ook met Ulead) dan staat er piwper01 etc etc. Met het Irfan-viewertje staat er gewoon IrfanView_Wallpaper, dat blijft ook zo als ik een andere wallpaper kies met IrfanView. De originele wallpapers van MS staat inderdaad in C:\Windows\Web\Wallpaper. Die ik zelf plaats zie ik dus gewoon in de Windows-map. Klik daar eens op Beeld/Programma schikken op en dan op gewijzigd, dan komen jouw wallpapers als het goed (bijna) achteraan te staan. De oude zie je natuurlijk niet meer als je deze vervangt door een nieuwe maar die heb je gewoon in een zelfgekozen map staan.

Als je trouwens via verschillende programma's een wallpaper plaatst dan staan ze er wel allemaal nog in. Ze worden alleen vervangen als je ze vervangt met hetzelfde programma. Pfffffffffft, ik snap me eigen verhaal zowat niet meer. :o

Bij mij staan ze C:\Documents and Settings\lu dit is mijn naam \Mijn documenten\Mijn afbeeldingen

Lucia

p.s. Ik gebruik deze ook voor de screensaver.

desktop-wallpaper onvindbaar

Tja, de huidige desktop-wallpaper blijft nog steeds onvindbaar....
Eerst oliebollen...
En dan volgende onderwerp maar weer...:(

Hoi, ik zal ook eens bij "de concurentie" vragen waar de "huidige wallpaper" wordt opgeslagen.

Meestal kies ik er eentje uit de verzameling in mijn "plaatjes-map", maar die map wordt af en toe "geleegd" naar een CD'tje.
Daarna is de "actuele wallpaper" dus niet meer op de PC terug te vinden....
Ik heb zelfs op bestandsgrootte gezocht.

Als ik op het bureaublad "rechts-klik" via eigenschappen naar bureaublad dan zie ik daar een lijstje staan waar
de "actuele wallpaper" WEL in voorkomt
(als laatste) maar hij staat NIET in de windows-map...
Mischien komt het wel doordat het een jpg is.
Het lijstje bevat bmp's.

Groeten, Piet.

Geplaatst door lucia1
Bij mij staan ze C:\Documents and Settings\lu dit is mijn naam \Mijn documenten\Mijn afbeeldingen

Ik heb nog geen reactie gekregen of je ze bij jou ook bij "Mijn afbeeldingen" staan!!!

Lucia

Nee, daar staan ze ook niet....
PC's zijn eigenwijze dingen....
(Ik moet ook nog 's veranderen dat Windows sommige dingen (met downloaden en zo) altijd op een standaard-plaats wil neerzetten, maar dat komt later wel 's).
Maar als ik de wallpaper-oplossing weet dan kom ik het wel even vertellen....
Bye....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan