Desktop Wallpaper

Status
Niet open voor verdere reacties.

Arnold Velema

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2003
Wie kan e helpen ???

Onlangs heb ik programma genaamd active desktop calandar verwijderd. Mijn buroblad is echter nu wit. Vanuit eigenschappen kan ik de achtergronden en screensavers niet benaderen. In plaats daarvan ziet XP een nog een dekstop.html binnen windows. Verwijderen heeft niks opgeleverd. Ook heb ik gezocht op dekstop.hmtl en Xemi (de fabrikant). Dit heb ik ook gedaan binnen de registry.

Een deel van de bron van de html is als volgt:
src="file:///I:/WINDOWS/desktop.html" frameBorder=0 scrolling=no
subscribed_url="I:\WINDOWS\desktop.html" resizeable=""> </IFRAME>
<OBJECT id=ActiveDesktopMover

HijackThis maakt de volgende log:
Logfile of HijackThis v1.97.7
Scan saved at 14:13:59, on 7-11-2004
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Laatst bewerkt door een moderator:
Je log hoort hier niet, maar in de volgende sectie kun je hem opnieuw plaatsen.
Daar zitten de experts.:)

klik --> Hijackthis Log's <--klik.

Zit wel aardig wat rotzooi in, maar dan moet je eerst DIT bericht goed doorlezen en de aanwijzingen opvolgen.

En dan HIER je log plaatsen.

Voor wat betreft het 'witte' bureaublad:

Heb je het vergrendelen van webonderdelen wel UITgevinkt?

Rechtermuisklik op het bureaublad, `pictogrammen schikken op`, en dan `webonderdelen op het bureaublad vergrendelen` uitschakelen...

Je hijacklog kun je in de volgende sectie plaatsen:

http://www.helpmij.nl/forum/forumdisplay.php?forumid=272

Ook "pictogrammen" schikken mis ik. Het wordt als een site gezien. Ik heb dus dezelfde keuzes als op deze site. Vandaar ook de bron. Het log van Hijack zal ik doorsluizen met een verwijzing naar deze diskussie.

Iemand nog iedeën ?

probeer eens start - instellingen - configuratiescherm - beeldscherm - achtergrond tabblad (naam week niet uit mijn hoofd) - Geavanceerd knop - webitem (2e tabblad) - de regel waar het vinkje voorstaat uitvinken (en meteen indien hij aanstaat onderdelen op het bureaublad vergrendelen) toepassen, ok, ok.

Dan is als het goed is je Active desktop weg...

Yes, gewoon via de omweg. Het 2e tabblad website uitgevinkt en de site verwijderd. Daarna vergrendeld. Weer iets geleerd. Dank u, oh Sassendonker Ellasar. :)

verwijderen spyware

Tja, ik had Spybot wel, maar werkte deze nooit bij. Deze ad-aware ziet volgens mij ook meer. CWShredder kende ik niet. Volgens mij ben ik alles kwijt. En nu ? Over op Mozilla Firefox 1 ? Of SP 2 ? Dank aan allen.

Logfile of HijackThis v1.98.2
Scan saved at 19:33:06, on 10-11-2004
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan